Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fizik II FIZ 112 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLAY GÜNDAY KONAN
Dersi Verenler Prof.Dr. HÜSEYİN MURAT TÜTÜNCÜ,
Dersin Yardımcıları Fizik Bölümü araştırma görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere lisans eğitiminde gerekli olan temel elektrik ve manyetizma alt yapısının kazandırılması
Dersin İçeriği Coulomb Kuvveti, Elektrik Alan, Elektrik Akısı, Gauss Yasası, Elektriksel Potansiyel, Kondansatörler, Akımın oluşumu ve Direnç, Doğru Akım Devreleri, Kirchhoff Kanunları, Manyetik Alan, Biot-Savart Yasası, Ampere Yasası, İndüksiyon, Faraday Yasası, Lenz Kanunu, İndüktans, Manyetik Alanda Enerji, LC Devresinde Salınımlar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Elektrik yükü ve elektriklenme olgularını kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Ödev, Sınav,
2 Yüklü sistemlerin oluşturduğu kuvvet, elektrik alan vb. analizini yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
3 Kondansatörleri teknolojide kullanım alanlarını bilir ve kondansatörlü devreleri tasarlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
4 Elektrik akımı ve iletimi konusunda analiz yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
5 Manyetik alan ve manyetik alan kuvvetinin oluşumunu kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
6 ) Elektromanyetik indüksiyon, Faraday ve Lenz kurallarını elektrik devrelerinde uygulamaya sokar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
7 Alternatif akım ve devrelerinin analizini yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Coulomb Yasası ve Elektriksel Kuvvet [1] Sayfa 708-742
2 Elektrik Alanı ve Gauss Yasası [1] Sayfa 743-767
3 Elektriksel Potansiyel [1] Sayfa 768-802
4 Sığa ve Kondansatörler, Dielektriklerin Özellikleri [1] Sayfa 803-839
5 Akım ve Direnç [1] Sayfa 840-867
6 Doğru Akım Devreleri [1] Sayfa 868-903
7 Elektromanyetik Kuvvet [1] Sayfa 904-936
8 Manyetik Alan Kaynakları [1] Sayfa 937-978
9 ARASINAV
10 Elektromanyetik İndüksiyon, Özindüksiyon [1] Sayfa 979-1013
11 Elektromanyetik İndüksiyon, Özindüksiyon [1] Sayfa 979-1013
12 Alternatif Akım Devreleri (RL ve RC Devreleri) [1] Sayfa 1043-1074
13 Alternatif Akım Devreleri (RLC Devreleri) [1] Sayfa 1043-1074
14 Elektromanyetik Dalgalar [1] Sayfa 1075-1103
Kaynaklar
Ders Notu [1] Fen ve Mühendislik için Fizik II (Elektrik ve Manyetizma), R.A.Serway; Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, (5. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2002
Ders Kaynakları [2] Fizik II (Elektrik), F.J.Keller, W.E.Gettys, M.J.Skove, Çeviri Editörü: R.Ömür Akyüz, Literatür Yay., 2006
[3] Temel Fizik II (Fishbane, Gasiorowicz ve Thornton, 2. baskıdan çeviri; Çeviri Editörü: Cengiz Yalçın; Arkadaş Yay., 2003
[4] Fizik İlkeleri 2 F.J. Bueche, D.A. Jerde, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu;(6. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2000
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. X
1
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. X
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur.
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur.
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5