Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Toplam Kalite Yönetimi KIM 412 8 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Bölüm Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere kalite kontrolü konusundaki temel kavramların tanıtılması, konuya ilişkin mevcut uygulamalar ve yöntemler hakkında bilgi verilmesi
Dersin İçeriği Kalitenin tanımı, Kalite kavramı ve açılımı, Toplam Kalite, Kalitenin Ölçümü ve Denetimi, Standartlar ve Sınıflandırılması, TSE ve Gıda Kodeksi, Kalite Sistemi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite kontrolü kavramını anlayarak hedefleri ve kapsamını tanımlayabilme Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Kaliteye ilişkin standartları tanıma ve kullanabilme becerisini öğrenme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
3 Kalite kontrolü konusundaki mevcut uygulamaları kavrama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Örnekleme ve örnek alma, analiz ve saklama yöntemleri
5 Kalite kayıtlarının oluşturulması, korunması ve saklanması Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Ödev,
6 Validasyonun kavranması
7 Kalite yönetim standartlarının ve sislemlerinin kavranması
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalitenin Tanımı [1] Sayfa 85-86
2 Kalite Kavramının Gelişimi [1] Sayfa 87-92
3 Kalitenin Açılımı [1] Sayfa 93-98
4 Toplam Kalite [1] Sayfa 99-113/135
5 Toplam Kalitenin Temel Taşları [1] Sayfa 168-177
6 Kalitenin Ölçümü ve Denetimi, Yöntem oluşturma [1] Sayfa 183-211
7 Kalitenin Ölçümü ve Denetimi, Örnekleme [1] Sayfa 183-211
8 Kalitenin Ölçümü ve Denetimi, Analiz [1] Sayfa 183-211
9 ARASINAV
10 Standartlar ve Standartlaştırma [2] Sayfa 23-24
11 Standartların Sınıflandırılması [2] Sayfa 24-25
12 TSE ve Gıda Kodeksi Standartları Ders notu
13 Kalite kayıtları oluşturulması ve saklanması [2] Sayfa 27-35
14 Kalite Sistemi oluşturma [2] Sayfa 27-35
Kaynaklar
Ders Notu [1] Yamak, O., Kalite Odaklı Yönetim, Panel Matbaacılık, 1998, İstanbul
Ders Kaynakları [2] Yıldız, H., Kalite Kontrol, Bitirme çalışması, Sakarya Üniversitesi, Kimya Böl., 1999, Sakarya.
[3] TSE 9001-2008 Kalite Yönetim Sistemei
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi.
2 Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi.
3 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi.
4 Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi.
5 Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi.
6 Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi.
7 Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi.
9 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci.
10 Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması
11 Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti.
12 Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,96
Dersin AKTS Kredisi 5