Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toksikoloji | KIM 452 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I, Biyokimya II ve Biyokimya Laboratuvarı derslerinin alınmış olması gerekmektedir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, toksikoloji hakkında temel bilgilerin verilmesi |
Dersin İçeriği | Toksikolojinin genel prensipleri, toksik ajanların emilimi, yayılması ve eliminasyonunu, önemli toksik ajanlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler toksikolojinin genel prensiplerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Öğrenciler toksik ajanların emilimi hakkında bilgi edinir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
3 | Öğrenciler toksik ajanların vücutta yayılmasını algılar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Öğrenciler toksik ajanların eliminasyonlarını tanımlar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Öğrenciler biyotransformasyonlar ve toksik ajanlar arasındaki ilişkileri anlar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
6 | Öğrenciler çeşitli doku ve organları etkileyen toksik ajanları kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toksikolojinin genel prensipleri | [1] Sayfa 1-40. |
2 | Toksik ajanların emilimi, yayılması ve eliminasyonunu | [1] Sayfa 41-80. |
3 | Biyotransformasyonlar ve toksik ajanlar arasındaki ilişki | [1] Sayfa 81-120. |
4 | Kanı etkileyen toksik ajanlar | [1] Sayfa 121-160. |
5 | Karaciğeri etkileyen toksik ajanlar | [1] Sayfa 161-200. |
6 | Böbrekleri etkileyen toksik ajanlar | [1] Sayfa 201-240. |
7 | Sinir sistemini etkileyen toksik ajanlar | [1] Sayfa 241-280. |
8 | Deri ve gözü etkileyen toksik ajanlar | [1] Sayfa 281-320. |
9 | ARASINAV | |
10 | Akciğerleri etkileyen toksik ajanlar | [1] Sayfa 321-360. |
11 | Bağışıklık sitemini etkileyen toksik ajanlar | [1] Sayfa 361-400. |
12 | Üreme sistemini etkileyen toksik ajanlar | [1] Sayfa 401-440. |
13 | Mutagenez ve genetik toksikoloji | [1] Sayfa 441-480. |
14 | Kimyasal kanserojenez | [1] Sayfa 411-520. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yıldırım, K., Toksikoloji Ders Notları, 2008, Sakarya . |
Ders Kaynakları | [2] Dökmeci, İ., Toksikoloji , Nobel tıp Kitabevi, 2001, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |