Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Katı Hal Kimyası | KIM 416 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Anorganik Kimya dersinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Katılar ve kristalleri tanıyıp, yapıları hakkında fikir sahibi olmak. Katıların ve kristallerin karakterizasyonu, yapılaraının aydınlatılması ve özelliklerinin anlaşılması. Katıların özellikleri. Özelliklerine göre katıların kullanım alanlarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Katılar, Kristal türleri ve yapıları, kristal yapısının aydınlatılması, Kristal türleri, kovalent kristaller, molekülsel kristaller, metalik ve iyonik kristaller. Katıların fiziksel özellikleri ve kullanım alanları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Katıların ve kristal yapılarının kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Kristal yapıların aydınlatılmasında kullanılan tekniklerin kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Kristal yapıları için ayırt edici özelliklerin anlaşılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Katıların yapıları ve özelliklerinin anlaşılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Kristallerin ve katıların kullanım alanlarının öğrenilmesi |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kristal Yapılar | [1] Sayfa 1-4 |
2 | Simetri ve hücre seçimleri | [1] Sayfa 4-7 |
3 | Kristal Yapıların Tanımlanması | [1] Sayfa 14-20 |
4 | İyonik Yapılar ve Bağlar | [1] Sayfa 21-25, 67 |
5 | Kovalent Yapılar | [1] Sayfa 86-104 |
6 | Metalik Yapılar | [1] Sayfa 110-123 |
7 | Yapı Aydınlatma Teknikleri | [1] Sayfa 125-127 |
8 | X- ışını Teknikleri | [1] Sayfa 126-160 |
9 | ARASINAV | |
10 | Yapı Aydınlatılmasında Diğer Teknikler | [1] Sayfa 167-206 |
11 | Kristal Hataları ve katı çözeltiler | [1] Sayfa 211-220 |
12 | Katıların Elektriksel Özellikleri | [1] Sayfa 221-243 |
13 | Katıların Manyetik özellikleri | [1] Sayfa 221-243 |
14 | Katıların Sentez Metotları | [1] Sayfa 407-438 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1] West, R. Anthony., Basic Solid State Chemistry, Katıhal Kimyası ,Willey Yay. 1999, Kanada |
Ders Kaynakları | [2] Tunalı, N., Özkar, S., Anorganik Kimya Gazi Yayınları, 1997, Ankara. [3] Jolly, L.W.,Modern Inorganic Chemistry,. 1991, Tokyo. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |