Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektroanalitik Kimya | KIM 319 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Bölüm Anabilim Dallarına ait temel mesleki derslerin alınmış olması tavsiye edilir |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İLKAY ŞİŞMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektroanalitik kimyanın temel kavramlarını tanıtmak ve elektrokimyasal analiz tekniklerini ve pratik uygulamalarını öğretmek |
Dersin İçeriği | Elektrokimyasal hücreler, iyon göçü, iletkenlik, ara yüzey, elektrokimyasal hücrelerde akımlar, potansiyometri, standart elektrot potansiyeli, hücre potansiyelleri, sıvı temas potansiyeli, referans, çalışma, karşıt ve indikatör elektrotlar, Fick kanunu, ohmik düşme, Nernst, Butler-Volmer ve Randles-Sevcik eşitlikleri, kulometri, potansiyostatlar, voltametri, voltametrik akımlar, dönüşümlü voltametri, kronoamperometri ve elektrobiriktirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektroanalitik kimya hakkında temel bilgiler edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Elektrokimyanın avantajlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Elektroanalitik analiz tekniklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Elektrokimya ile yapılan sentezler hakkında bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Elektrokimyasal karakterizasyonlar hakkında bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Elektrokimyanın uygulama alanlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektroanalitik kimyaya giriş | [1] Sayfa 563–565 |
2 | Elektrokimyasal hücreler | [1] Sayfa 565–582 |
3 | Elektrokimyasal hücrelerdeki akımlar | [1] Sayfa 582–590 |
4 | Potansiyometri, referans elektrotlar ve indikatör elektrotlar | [1] Sayfa 591–621 |
5 | Kulometri ve potansiyostatlar | [1] Sayfa 622–638 |
6 | Voltametri | [1] Sayfa 639–644 |
7 | Voltamogramlar | [1] Sayfa 644–648 |
8 | Voltametrik akımlar | [1] Sayfa 648–654 |
9 | ARASINAV | |
10 | Dönüşümlü voltametri | [1] Sayfa 654–656 |
11 | Doğrusal taramalı polarografi | [1] Sayfa 657–664 |
12 | Sıyırma yöntemleri | [1] Sayfa 666–667 |
13 | Elektrobiriktirme | [1] Sayfa 667–668 |
14 | Ultramikroelektrotların kullanıldığı voltametri | [1] Sayfa 669–672 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] SKOOG, D.A., HOLLER, F.J. ve NIEMAN, T.A.,(Çeviri editörleri: KILIÇ, E., KÖSEOĞLU, F. ve YILMAZ, H.) Enstrümantal Analiz, Bilim Yayıncılık, Ankara, 1998. |
Ders Kaynakları | [2] ZEREN, A., Elektrokimya, Birsen Yayınevi, İstanbul, 1999. [3] SKOOG, D.A., WEST, D.M. ve HOLLER, F.J., (Çeviri editörleri: KILIÇ, E., ve KÖSEOĞLU, F.) Analitik Kimya, Bilim Yayıncılık, Ankara, 1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |