Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Yazılı Anlatım I | FEL 303 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin edindikleri bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı olarak aktarabilmeleri |
Dersin İçeriği | Noktalama işaretleri ve imla kuralları. Herhangi bir konuda metin oluşturabilmek için gerekli olan kurallar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Noktalama işaretleri ile ilgili eksikliklerini giderir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
2 | İmla ile ilgili eksikliklerini giderir. | Soru-Cevap, | Sınav, |
3 | Sözün sağlamlığını bozan kusurları tartışır. | Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Ödev, |
4 | Bir konuyu belirleme; sistematik ve tutarlı bir biçimde aktarma için gerekli ön çalışmaları yapabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
5 | Ele alınan konuda sağlam metin oluşturabilir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
6 | Anlatım, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Noktalama işaretleri -Uygulama | |
2 | Noktalama işaretleri -Uygulama | |
3 | Noktalama işaretleri -Uygulama | |
4 | İmla kuralları- Uygulama | |
5 | İmla kuralları- Uygulama | |
6 | İmla kuralları- Uygulama | |
7 | İmla kuralları- Uygulama | |
8 | ARASINAV | |
9 | Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama | |
10 | Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama | |
11 | Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama | |
12 | Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama | |
13 | Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama | |
14 | Sözün sağlamlığını bozan kusurlar-Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] M. Özkan vd., Yüksek Öğretimde Türk Dili; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001 |
Ders Kaynakları | [2] S. Güneş, Anlatı Bilgisi, İzmir, 1998. [3] Ş. Aktaş, O. Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım; Kompozisyon Sanatı, 7. Bs., Akçağ Yay., Ankara, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |