Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
19. Yüzyıl Batı Felsefesi | FEL 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. MERVE ERTENE, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin modern kavramlarla düşünebilmelerini sağlamak ve düşünce tarihinin evrimini izlemelerine yardımcı olmaktır |
Dersin İçeriği | 19.yyda yaşamış olan filozoflar tanıtılır. Bu yüzyıla özgü kavramlar ve onlar etrafındaki tartışmalar aktarılır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 19. yy batı felsefesinin genel karakterini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Hegelin felsefe tarihindeki yerini tanımlar. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Hegel de tin ,oluş, özbilinç, diyalektik kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Hegelin; mantığı , tarih , toplum ve doğaya nasıl uyguladığını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Schopenhauer da irade , sevgi , saygı , merhamet ve cevher kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
6 | Schopenhauerın ahlak anlayışını Kantın ahlak anlayışıyla karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
7 | Schopenhauer da yaşamın anlamını tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
8 | Decedance kavramının Nietzsche felsefesindeki önemini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
9 | Üstün insan ahlakı ve sürü ahlakını karşılaştırır ve açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Sınav, |
10 | Nietzschede sonsuz döngü , güç istenci ,Tanrı , demokrasi , nihilizm ve özgürlük kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fichte | |
2 | Schelling | |
3 | Hegel: Hayatı ve Eserleri | |
4 | Hegel: Mutlak Geist | |
5 | Hegel: Köle Efendi Diyalektiği | |
6 | Nietzsche: Decedance , sonsuz döngü | |
7 | Nietzsche: Güç istenci , ahlak görüşü | |
8 | Nietzsche: Özgürlük ve sanat | |
9 | ARASINAV | |
10 | Schopenhauer | |
11 | Feuerbach ve Marx | |
12 | James Mill | |
13 | Comte | |
14 | William James |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. ed. Güçlü Ateşoğlu, Alman İdealizmi I Fichte, Ankara: Doğu Batı. 2. Schelling, Transandantal İdealizm Sistemi, Ankara: Doğu Batı. 3. Schelling, İnsan Özgürlüğünün Özü Üzerine, İstanbul: Ayrıntı. 4. ed. Güçlü Ateşoğlu, Alman İdealizmi II Hegel, Ankara: Doğu Batı 5. Jean Hyppollite, Marx ve Hegel ÜZerine Çalışmalar, Ankara: Doğu Batı 6. Frederick Beiser, Hegel, İstanbul: Alfa. 7. Marx, Komünist Manifesto 8. Marx, 1844 El Yazmaları 9. Kierkegaard, Korku ve Titreme. 10. Nietzsche, Ahlakın Soykütüğü |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |