Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiyenin Bölgeleri | COG 412 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FATİH ARICİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FATİH ARICİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye´de bölgesel kalkınmanın coğrafi temellerini kavramak, her bölgenin yörenin farklı şartlara ve imkânlara sahip olduğunu buralara yatırım yaparken bulara dikkat edilmesi gerektiğini kavratmak |
Dersin İçeriği | Türkiye´nin bölgelerinin yeri, sınırları, yer şekilleri, bitki örtüsü, toprak, su ve iklim özellikleri incelenir; nüfus, yerleşme, tarımsal etkinlikler, hayvancılık, sanayi ve madencilik konuları bölge, bölüm ve yöre bütününde işlenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bölgelerin nasıl oluştuğu ve hangi ölçütlere göre ayrıldığını bilir | Tartışma, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, |
2 | Geçmişten günümüze Türkiye´nin bölgelere ayrımının nasıl yapıldığını bilir | Anlatım, Benzetim, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Türkiye´nin kıyı bölgelerinin özellikleri, imkânları ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır | Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Portfolyo, Performans Görevi, |
4 | Türkiye´nin iç bölgelerinin özellikleri, imkânları ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır | Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Portfolyo, Performans Görevi, |
5 | Türkiye´nin geçiş kuşaklarının özellikleri, imkânları ve bunlardan verimli bir şekilde yararlanma yollarını tartışır | Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası, | Portfolyo, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bölge nedir? nasıl belirlenir ? | |
2 | Türkiye´yi Coğrafi bölgelere ayırma çalışmaları | |
3 | Türkiye´nin Bugünkü bölgelerinin belirlenme kriterleri | |
4 | Türkiye´nin Bugünkü bölgelerine karşı yapılan eleştiriler ve öneriler | |
5 | Karadeniz Bölgesi | |
6 | Karadeniz Bölgesi | |
7 | Akdeniz Bölgesi | |
8 | Akdeniz Bölgesi | |
9 | Marmara Bölgesi | |
10 | Marmara Bölgesi | |
11 | Ege Bölgesi | |
12 | İç Anadolu Bölgesi | |
13 | Doğu Anadolu Bölgesi | |
14 | Güneydoğu Anadolu Bölgesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ARINÇ, K. (2016) Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri, Eser Ofset, Erzurum ARINÇ, K. (2016) İç Anadolu Bölgesi, Eser Ofset, Erzurum ARINÇ, K. (2016) Akdeniz ve Karadeniz Bölgeleri, Eser Ofset, Erzurum ARINÇ, K. (2016) Ege ve Marmara Bölgeleri, Eser Ofset, Erzurum ATALAY,İ., MORTAN K., (2011) Türkiye Bölgesel Coğrafyası, İnkilap Yayınları, İstanbul
|
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |