Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyolojide Özel Konular | BIY 214 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SEZEN TOKSOY KÖSEOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyolojide Özel Konular dersi öğrencilere biyolojinin bilim, teknoloji ve toplum açısından önemini kavratmayı, öğrencilerin bilimsel okuryazar birey olmalarını amaçlamaktır. |
Dersin İçeriği | Biyolojide güncel konuların araştırılması, belirlenen konu üzerinde literatür taraması yapılması ve rapor halinde sunulmasını içerir. Konuların seçimi ve belirlenmesinde öğrencilerin ilgi alanları öncelikli olarak göz önünde bulundurulacaktır |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler biyolojinin bilim, teknoloji ve toplum açısından önemini kavrar | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, |
2 | Biyolojinin güncel yaşamla bağlantısını kavrar | Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, | Sınav, |
3 | Biyoloji konularına ilgi ve merak duyar | Tartışma, Anlatım, | Ödev, |
4 | Biyolojik gelişmeleri takip eder | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Eleştirel düşünme yeteneği kazanır | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyolojinin toplum bilim ve teknoloji açısından önemi | |
2 | Genetiği değiştirilmiş organizmalar | |
3 | Genetik kopyalama (klonlama) | |
4 | Kök hücre teknolojisi | |
5 | Biyoinformatik | |
6 | Organ nakilleri ve organ bağışının önemi | |
7 | Biyolojide nanoteknolojinin kullanımı | |
8 | Ara sınav | |
9 | Biyolojik sensörler | |
10 | İlaçların ve kozmetik ürünlerin geliştirilme süreçleri ve doğa üzerindeki etkileri | |
11 | Kimyasal maddeler (ilaçlar, boyalar, deterjanlar) ve biyolojik etkileri | |
12 | Yakın çevremizdeki organizmalar (virüsler, tek hücreliler, funguslar, akarlar, böcekler) ve bunların sağlığa etkileri | |
13 | Çevreye zarar veren maddelerin ortadan kaldırılmasında mikroorganizmaların kullanımı | |
14 | Hazır gıdalar, hazırlanma süreçleri ve tehlikeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |