Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Herbaryum Teknikleri | BIY 226 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Herbaryum tekniklerine uygun bitki toplama, kurutma, herbaryum materyali haline getirme yöntemlerini vermek, nomenklatür kurallarını kavratmak. Herbaryumun ulusal bir zenginlik olduğunu kavramak, bitki toplama ve herbaryumları destekleme alışkanlığı kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bitkileri toplama, kurutma ve saklama teknikleri, nomenklatürel kurallar, ulusal herbaryum kavramı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Herbaryum tekniklerinin önemini kavrar. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Herbaryum ile diğer saklama teknikleri ve farklı bitki grupları açısından önemini öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Biyoloji ve botanik bilimlerinin temelini teşkil etmesi nedeniyle herbaryum ve herbaryum tekniklerinde uygulanabilirliğin, tıp, eczacılık, ormancılık, ziraat ve çevre bilimleri gibi diğer pek çok bilim dalları arasında koordineli bilgi alışverişini sağlar | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Ulusal ve uluslararası veri tabanları ve kaynakların takip edilmesiyle taksonlara ait isimlendirme ve yeni kayıtların güncellenme önemi ve gerekliliğini kavrar, bunları yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Temel sistematik bilgisinin kazanılması sonucu öğrenilen herbaryum teknikleri sayesinde diğer bilim dalları ile multidisipliner çalışmalara iştirak edebilir, bu alanla ilgili uygulama ve teorik bilgileri aktarabilir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Bitkisel canlıları çeşitlilik, habitat, karşılıklı etkileşimler bakımından tanır, biyoçeşitliliğin öneminin ve korunmasının önemini kavrayabilir, doğanın devamlılığını sağlayabilmeyi öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Herbaryumlar, Özellikleri ve Amacı | |
2 | Herbaryum Materyalinin Sağlanması, İncelenecek Örneklerin Seçimi | |
3 | Örneklerin Preslenmesi ve Kurutulması | |
4 | Örneklerin Preslenmesi ve Kurutulması | |
5 | Familyaların Toplanma ve Preslenmesinde Dikkat Edilecek Kurallar | |
6 | Örneklerin Koleksiyon Haline Getirilmesi | |
7 | Örneklerin Korunması | |
8 | Herbaryum Binaları ve Dolapları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Dubletlerin Dağıtımı ve Ödünç Verme | |
11 | Bitki Teşhisi | |
12 | Tipifikasyon | |
13 | Nomenklatür Kuralları | |
14 | Herbaryumda Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Flora of Turkey and the East Aegean Islands Tohumlu Bitkiler Sistematiği Principles of Angiosperm Taxonomy The Herbarium Handbook |
Ders Kaynakları | 1. Keaton,W.T., J.L. Gould, Biological Science W.W.Norton and Company, NY, 1993 2. Akman, Y., Botanik Bitki Biyolojisine Giriş, Palme Yayınları, 1991 3. Kocataş, A., Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi Basımevi, 1996 4. Karol, S., Ayvalı, C., Suludere, Z., Hücre Biyolojisi, Öğün Matbaacılık, 2000 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |