Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Biyoloji II | BIY 102 | 2 | 4 + 2 | 5 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İş sağlığı ve güvenliği, Mendel genetiği, koromozomun moleküler temeli, DNA yapısı işlevi ve replikasyonu, protein sentezi, prokaryotlar, ökaryotlar, mantarlar, tohumlu ve tohumsuz bitkiler, omurgasız ve omurgalı hayvanlar konularında yeterli ve gerekli düzeyde bilgiye sahip öğrenciler yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bitkisel dokular, hayvansal dokular, canlılarının sınıflandırılması ve sistemleri, yayılışı, türleşme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalıtımın mekanizmasını, kromozomal ve moleküler temelini anlayabilme, protein sentezini açıklayabilme, iş sağlığı ve güvenliğinin önemini kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Porkaryotik organizmaları sınıflandırabilme, görünce tanıyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Ökaryotik organizmaların kökenini kavrama, bu organizmaları sınıflandırabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Tohumsuz ve Tohumlu bitkileri sınıflandırabilme, görünce tanıyabilme, aralarındaki farkları söyleyebilme, hayat döngülerini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Mantarların genel özelliklerini kavrama, görünce tanıyabilme, hayat döngülerini söyleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Performans Görevi, Sınav, Ödev, |
6 | Omurgalı ve Omurgasız hayvanları sınıflandırabilme, görünce tanıyabilme, aralarındaki farkları söyleyebilme, hayat döngülerini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | Bitkisel ve Hayvansal Dokuları ayırt edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mendel Genetiği (Laboratuar dersinde ilk hafta iş güvenliği ile ilgili konulara yer verilir) | |
2 | Kalıtımın kromozomal temeli | |
3 | Kalıtımın moleküler temeli | |
4 | Protein sentezi | |
5 | Prokaryotik organizmalar (Bacteria ve Archea) | |
6 | Ökaryotik organizmaların kökeni, çeşitliliği ve Protistalar | |
7 | Bitki çeşitliliği I, Tohumsuz Bitkiler | |
8 | Bitki çeşitliliği II, Tohumlu Bitkiler | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Mantarlar | |
11 | Omurgasız Hayvanlar | |
12 | Omurgalı Hayvanlar | |
13 | Bitkisel Dokular | |
14 | Hayvansal Dokular |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Demirsoy, A. Türkan, İ., Genel Biyoloji, Palme Yayıncılık, 1999 |
Ders Kaynakları | 1. Keaton,W.T., J.L. Gould, Biological Science W.W.Norton and Company, NY, 1993 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |