Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Biyoloji I | BIY 101 | 1 | 4 + 2 | 5 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Biyoloji Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyoloji bilimi, ilgi alanı, yaşamsal moleküller, hücre yapısı, metabolizması ve bölünmesi konularında yeterli ve gerekli bilgilere sahip öğrenciler yetiştirmek |
Dersin İçeriği | Biyolojinin konusu, gelişimi, yaşamın inorganik ve organik temeli ve hücre düzeyinde yaşam şekli. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Canlılık öğretisinin on temasını açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Canlıların kimyasal içeriğini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
3 | Su ve çevrenin canlı için uygunluğunu açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
4 | Karbon ve canlılardaki molekül çeşitliliğini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
5 | Makromoleküllerin yapı ve işlevlerini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
6 | Metabolizmayı açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
7 | Hücre yapısını açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
8 | Zar yapısı ve işlevini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
9 | Hücre solunumu: Kimyasal enerji eldesini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
10 | Fotosentezi açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
11 | Hücreler arası iletişimi açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
12 | Hücre döngüsü: Mitoz bölünmeyi açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
13 | Hücre döngüsü: Mayoz bölünmeyi açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Canlılık öğretisinin on teması | |
2 | Canlıların kimyasal içeriği | |
3 | Su ve çevrenin canlı için uygunluğu | |
4 | Karbon ve canlılardaki molekül çeşitliliği | |
5 | Makromoleküllerin yapı ve işlevleri | |
6 | Metabolizmaya giriş | |
7 | Hücre içinde yolculuk | |
8 | Zar yapısı ve işlevi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Hücre solunumu: Kimyasal enerji eldesi | |
11 | Fotosentez | |
12 | Hücrelerarası iletişim | |
13 | Hücre döngüsü: Mitoz bölünme | |
14 | Hücre döngüsü: Mayoz bölünme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Campbell, N.A. and Reece, J.B. 2008, Biyoloji. 6. Baskıdan Çeviri, Palme Yayınları: 381, Palme Yayıncılık, Ankara.
|
Ders Kaynakları | 2. Demirsoy, A. 1993, Yaşamın Temel Kuralları, Genel Biyoloji/Genel Zooloji, Cilt-I/Kısım I, Beşinci Baskı, Yayın No: 93-06-Y-0057-04, Meteksan A.Ş., Ankara, 770s. 3. Aktümsek, A. ve Konuk, M. 2013, Genel Biyoloji, 4. Basım, Yayın No: 599, Fen Bilimleri No: 56, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara, 225s. 4. Afyon, A., Kaya, M.A. ve Yağız, D. 2009, Genel Biyoloji Canlılar Bilimi, 3. Baskı, Nobel Yayın No: 715, Fen Bilimleri: 24, Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti. Ankara, 324s. 5. Simon, E.J. 2015, Biyoloji: Öz, Yayın No: 1178, Fen Bilimleri No: 097, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara, 382s. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |