Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Advanced Database Systems | SWE 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bilgi çağının yaşandığı günümüzde veri yönetimi, organizasyonların en temel etkinliklerinden biridir. Doğru, ilgili ve zamanında elde edilebilen bilgi, karar verme süreçlerinde çok etkilidir ve kuruluşların yaşamını sürdürebilmesi açısından son derece önemlidir. Bu ders, verilerin saklanması ve etkin olarak erişilmesi amacıyla kullanılan Veritabanı Yönetim Sistemlerinin tasarlanması ve yönetilmesi konularında beceriler kazandırmayı, bu amaçla kullanılan veritabanı sistemleri hakkımda bilgi sahibi olmayı, hangi sektörlerde hangi sistemlerin kullanıldığını analiz edebilmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Veritabanı Sistemleri, Veri Modelleri, Varlık Bağıntı Modeli, Genişletilmiş Varlık Bağıntı Modeli, İlişkisel Veritabanı Modeli, İlişkisel Cebir, Yapısal Sorgulama Dili (SQL), İleri PL/SQL, Sorgu Derleyicisi, Veritabanı Güvenliği ve Yetkilendirme, Dağıtık Veritabanları, Nesne Yönelimli Veritabanları, XML, Yeni Veritabanı Modelleri, Teknolojileri ve Uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sorgu dilleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
2 | Veritabanı uygulamaları ve araçları ile ilgili bilgi sahibi olur | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
3 | Sorgu dilleri, sorgu işleme ve değerlendirme konuları ile ilgili bilgi sahibi olur | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, |
4 | Veritabanı güvenliği ve yetkilendirme işlemleri ile ilgili bilgi sahibi olur | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Performans Görevi, |
5 | Dağıtık ve nesne yönelimli veritabanları hakkında bilgi sahibi olur | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, Sınav, |
6 | Yeni veritabanı modelleri, teknolojileri, araçları ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olur | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Performans Görevi, Sınav, |
7 | Bir veritabanı yönetim sistemini yönetecek şekilde uygulama geliştirir | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Veritabanı Yönetim Sistemlerine Giriş | |
2 | Veritabanı Sistemleri Mimarisi | |
3 | İlişkisel Veritabanı Tasarımı | |
4 | Sorgu Dillerine Giriş | |
5 | İleri SQL ve PL/SQL | |
6 | Veritabanı Uygulamaları ve Araçları | |
7 | Sorgu Derleyicisi | |
8 | Sorgu İşleme ve Değerlendirme | |
9 | İşlem Yönetimi | |
10 | Veritabanı Güvenliği ve Yetkilendirme | |
11 | Dağıtık Veritabanları | |
12 | Nesne Yönelimli Veritabanları | |
13 | Veritabanı ve XML | |
14 | Yeni Veritabanı Modelleri, Teknolojileri ve Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Coronel, C., Morris, S. and Rob, P., Database Systems: Design, Implementation, and Management, Cengage Learning. 2- Chakrabarti, R. and Dasgupta, S., Advanced Database Management System, Wiley
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans düzeyinde edinilen bilgileri derinleştirerek uygulamaya koyabilme. | X | |||||
2 | Analiz, sentez, eleştirel değerlendirme yeteneklerini geliştirerek karmaşık problemleri bağımsız olarak çözebilme. | X | |||||
3 | Bilişim problemlerinin çözümünde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma. | X | |||||
4 | Bilimsel yöntemler kullanarak veri toplayabilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | ||||||
5 | Çok disiplinli takımlarda yer alarak farklı alanlardan gelen bilgileri kendi alanıyla bütünleştirerek çözüm yöntemleri belirleyebilme. | ||||||
6 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade edebilme, en az bir yabancı dilde iletişim kurabilme. | X | |||||
7 | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyebilme. | X | |||||
8 | Toplumsal, çevresel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel araştırma yürütebilme. | ||||||
9 | Proje planlaması ve zaman yönetimi yapabilme, alternatif çözüm yolları belirleyebilme. | ||||||
10 | Bilimsel araştırma sürecinde uygun araçları belirleyebilme ve bilişim teknolojilerini kullanabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |