Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretimde Güncel Öğretim Metodları EPO 616 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, güncel öğrenme – öğretim yöntemlerini uygulamadaki örnekleriyle öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, öğrenme – öğretim yöntemleri üzerinde incelemeler yaparak sınıf ortamında uygulama yapmayı öğreneceklerdir.  

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde; Çok kültürlü eğitim anlayışı temelli, Dönüştürülmüş sınıf temelli, Sürdürülebilir kalkınma temelli, Performans temelli, Allosterik temelli, Reggio Emilia temelli, Argümantasyon temelli, Derslik Dışı temelli, Kuantum temelli, Okuma çemberi temelli, Süreç temelli gibi güncel ve etkili öğrenme – öğretim yöntemleri ele alınarak uygulamalarına ilişkin örnekler oluşturulacaktır.  

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ekici, G (2014) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme- Öğretme Yaklaşımları, (Edit). Pegem, Ankara

Borich G. D (2014). Etkili Öğretim Yöntemleri (Çeviri: Bahaddin Acat). Nobel Yayıncılık, Ankara

Ekici, G. ve Güven, M. (2013). Yeni Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

Gülay Ekici (2016) Etkinlik Örnekleriyle Güncel Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları-III

 

  

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)