Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Toplumsal Değişim ve Eğitim EPO 612 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUBHAN EKŞİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin “Toplumsal Değişme”nin dinamiklerini, bileşenlerini, araçlarını tanımlayabilmeleri, tarihsel örneklerle güncel durumu karşılaştırabilmeleri ve geçmişten günümüze “Toplumsal Değişme” çerçevesine dâhil olan olguları analiz ve sentez yoluyla, eleştirel bir bakışla değerlendirmelerine imkân sağlamayı amaçlamaktadır. 

Dersin İçeriği

Toplumsal Değişme ile İlgili Temel Kavramlar, Toplumsal Değişim Teorileri, Ekonomik-Sosyal ve Kültürel Yeniden Üretim, Eğitim ve Toplumsal Değişim İlişkisi, Eğitim ve İdeoloji, Eğitim ve Sosyal Sınıf İlişkileri,  Eğitimde Fırsat Eşitliği, Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet, Türkiye'

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Toplumsal değişme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Toplumsal değişim teorilerini açıklayabilme Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
3 Eğitim ve toplumsal değişim ilişkisini açıklayabilme Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
4 Eğitim ve toplumsal cinsiyet kavramları arasındaki ilişkileri analiz edebilme Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
5 Toplumsal değişmenin bileşenleri açıklayabilme ve analiz edebilme Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Toplumsal Değişme ile İlgili Temel Kavramlar
2 Toplumsal Değişim Teorileri
3 Ekonomik-Sosyal ve Kültürel Yeniden Üretim
4 Eğitim ve Toplumsal Değişim İlişkisi
5 Eğitim ve İdeoloji
6 Eğitim ve Sosyal Sınıf İlişkileri
7 Eğitimde Fırsat Eşitliği
8 Ara Sınav
9 Eğitim ve Toplumsal Cinsiyet
10 Türkiye'de Kadın ve Eğitim
11 Örtük Program
12 Toplumsal Değişme Işığında Milli Eğitim Şuraları
13 Yabancı Uzman Raporları ve Türkiye'de Eğitime Etkileri
14 Türkiye'de Yapılan Eğitim Reformu Araştırmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Smith, A. (2009). Toplumsal Değişme Anlayışı,İstanbul: Gündoğan

Erkilet, A. (2015). Toplumsal Yapı ve Değişme Kuramları, İstanbul: Büyüyenay.

Sunar, L. (2018). Değişim Sosyolojisi- Kavramlar, Kuramlar ve Yaklaşımlar, Ankara: Nobel

Kongar, E. (2019). Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, İstanbul: Remzi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma X
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme X
8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme X
10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme X
12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma X
13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ödev 10 3 30
Ara Sınav 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6