Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halk Sağlığı (Teorik) TIP 2504 2 10 + 0 0 0
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF KÖSE
Dersi Verenler Prof.Dr. HASAN ÇETİN EKERBİÇER, Doç.Dr. ELİF KÖSE,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Temel Halk Sağlığı, Çevre Sağlığı, Bağışıklama, Zoonotik hastalıklar, I Sağlık Düzeyi Göstergelerine Giriş ve Sağlık Düzeyi Ölçütleri, Sağlık yönetimi, Salgın İncelenmesi ve Bulaşıcı Hastalıklar Epidemiyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Bireyin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede yapılması gerekenleri, sağlıkta karar verme sürecini bilir .

Toplumda bulaşıcı hastalıkların önlenmesine yönelik uygulamaları ve tarama programlarını bilir.

Sağlık Örgütü kavramını ve önemini bilir, toplumların sağlık düzeyi ölçütlerini yorumlayabilir.

Çevre sağlığı ile ilgili terminoloji ve uygulamaları bilir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bireyin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede yapılması gerekenleri, sağlıkta karar verme sürecini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Bireyin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmede yapılması gerekenleri, sağlıkta karar verme sürecini bilir Gösteri, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 Çevre sağlığı konularına ait terminolojiyi bilir. Gösteri, Sınav,
4 Toplumda bulaşıcı hastalıkların önlenmesine yönelik uygulamaları bilir Örnek Olay, Anlatım, Sınav,
5 Toplumda bulaşıcı hastalıkların önlenmesine yönelik tarama programlarını bilir Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
6 Sağlık Örgütü kavramını ve önemini bilir, toplumların sağlık düzeyi ölçütlerini yorumlayabilir Anlatım, Sınav,
7 Sağlık Örgütü kavramını ve önemini bilir, toplumların sağlık düzeyi ölçütlerini yorumlayabilir Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav,
8 Sağlık Örgütü kavramını ve önemini bilir, toplumların sağlık düzeyi ölçütlerini yorumlayabilir Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
9 Toplumda bulaşıcı hastalıkların önlenmesine yönelik uygulamaları ve tarama programlarını bilir Anlatım, Sınav,
10 Toplumda bulaşıcı hastalıkların önlenmesine yönelik uygulamaları ve tarama programlarını bilir Örnek Olay, Anlatım, Sınav,
11 Toplumda bulaşıcı hastalıkların önlenmesine yönelik uygulamaları ve tarama programlarını bilir Örnek Olay, Anlatım, Sınav,
12 Toplumda bulaşıcı hastalıkların önlenmesine yönelik uygulamaları ve tarama programlarını bilir Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
13 Sağlık Örgütü kavramını ve önemini bilir, toplumların sağlık düzeyi ölçütlerini yorumlayabilir Gösteri, Anlatım, Sınav,
14 Sağlık Örgütü kavramını ve önemini bilir, toplumların sağlık düzeyi ölçütlerini yorumlayabilir Örnek Olay, Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Halk Sağlığı-I
2 Temel Halk Sağlığı-II
3 Çevre Sağlığı
4 Bağışıklama
5 Zoonotik Hastalıklar
6 Sağlık Düzeyi Göstergelerine Giriş ve Sağlık Düzeyi Ölçütleri-I
7 Sağlık Düzeyi Göstergelerine Giriş ve Sağlık Düzeyi Ölçütleri-II
8 Sağlık Düzeyi Göstergelerine Giriş ve Sağlık Düzeyi Ölçütler-III
9 Salgın İnceleme -I
10 Salgın İnceleme-II
11 Bulaşıcı Hastalıklar Epidemiyolojisi-I
12 Bulaşıcı Hastalıklar Epidemiyolojisi-II
13 Sağlık Yönetimi-I
14 Sağlık Yönetimi-II
Kaynaklar
Ders Notu

Slayt setleri

Ders Kaynakları

Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Güler Ç, Akın L (Eds), Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi, Genişletilmiş II. Baskı, Ankara, 2012

GülerÇ. (Ed). Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla), 1. ve 2. Cilt, Yazıt Yayıncılık, Ankara, 2012.

Last JM. John, M. Last’tan sözler;”Quotations from John M. Last;Çev. Çağatay Güler, Yazıt Yayıncılık, Ankara,2007.

Sağlık Bakanlığı İstatistik Yıllıkları

Dünya Sağlık Örgütü web sayfası,  http://www.who.int/en/

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar X
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir X
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir X
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur X
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. X
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. X
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir X
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir X
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. X
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar X
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir X
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. X
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır X
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. X
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır X
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar X
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar X
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. X
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular X
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır X
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir X
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)