Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Tıbbi Mesleki Beceri III (Modül) TIP 3180 3 1 + 2 0 0
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET KARA
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA İHSAN USLAN,
Dersin Yardımcıları

Ahmet Kara, Hakan Saçlı, Onur Palabıyık, Muhammet Necati Murat Aksoy, Yusuf Aydemir, Mukaddes Tozlu, Tezcan Kaya, Hilal Uslu Yuvacı, Hacı İbrahim Çimen, Alper Erkin

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin  hasta görüşmesi ve hastanın şikayetlerine yönelik öykü alma becerilerinin arttırılması sağlamak

Öğrencilerin burun kanamasına müdahale etme işleminin basamaklarını  sayabilmesini ve uygulayabilmesini sağlamak

Dersin İçeriği

İlgili temel mesleki beceri ile ilgili pratik uygulama eğitiminin gösterilmesi ve öğrencinin kendi başına maket veya medikal malzemeler ile uygulamayı yapması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bu dersin sonunda öğrencilerin hasta görüşmesi ve hastanın şikayetlerine yönelik öykü alma becerilerinin arttırılması amaçlanmaktadır. Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
2 Bu dersin sonunda öğrenciler burun kanamasına müdahale etme işlemlerinin basamaklarını sayabilecek ve uygulayabilecektir Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Burun kanamasına müdahale etme becerisi 1
2 Burun kanamasına müdahale etme becerisi 2
3 Burun kanamasına müdahale etme becerisi 3
4 Burun kanamasına müdahale etme becerisi 4
5 Burun kanamasına müdahale etme becerisi 5
6 Burun kanamasına müdahale etme becerisi 6
7 Burun kanamasına müdahale etme becerisi 7
8 Hasta Görüşmesinde Temel Kavramlar ve Yakınmaya Yönelik Öykü Alma 1
9 Hasta Görüşmesinde Temel Kavramlar ve Yakınmaya Yönelik Öykü Alma 2
10 Hasta Görüşmesinde Temel Kavramlar ve Yakınmaya Yönelik Öykü Alma 3
11 Hasta Görüşmesinde Temel Kavramlar ve Yakınmaya Yönelik Öykü Alma 4
12 Hasta Görüşmesinde Temel Kavramlar ve Yakınmaya Yönelik Öykü Alma 5
13 Hasta Görüşmesinde Temel Kavramlar ve Yakınmaya Yönelik Öykü Alma 6
14 Hasta Görüşmesinde Temel Kavramlar ve Yakınmaya Yönelik Öykü Alma 7
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler X
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir X
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir.
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur.
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir X
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar.
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. X
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)