Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | MZB 690 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Araştırma sürecini incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini konusunda kavrama ve uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak.
|
Dersin İçeriği | Dersin hedefi bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini müzik alanına uygun örneklerle öğretmek ve müzik bilimine ait bulguların yazılı olarak raporlanmasını öğrenciye kazandırmaktır. Bilimsel bir yayında olması gereken etik kuralların kavratılarak, Müzik alanında kullanılan araştırma tekniklerinin türleri, araştırma aşamaları öğretilecektir. Örnek araştırmaların incelenmesi- tartışılması ve bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kurallarının öğretilmesi yoluyla akademik düşünme ve yazma becerileri geliştirilecektir. Bilimsel araştırma ve teknolojinin önemi, bilimsel araştırmalarda amaç ve araştırma türleri, araştırma konusunun seçimi ve geçici planın hazırlanması, kaynak araştırmasında kütüphanelerden yararlanma, araştırmanın (bildiri,makale, tez, rapor) kurallara uygun olarak yazımı, araştırmada internetin rolü, deneysel verilerin elde edilmesi ve yorumlanması, hata ve istatiksel analiz. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle ilgili kavramları söyler, yazar ve problem çözmede bilimsel yöntemin önemini kavrar. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Araştırma ve araştırma planlarında bilimsel etiğe uygun davranır. | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, |
3 | Araştırma problemini tanımlar ve uygun araştırma yöntemi ve desenlerini seçer. | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav, |
4 | Araştırma amacına uygun veri toplama aracını seçebilir ve araştırma sonucuna uygun çözüm önerileri geliştirir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, |
5 | Araştırmada elde edilen bulguları yorumlar. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | Araştırma sonuçlarını bilimsel kurallara uygun olarak rapor eder. | Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | . Bilim ve Temel Kavramlar | |
2 | Araştırma Türleri ve Arasındaki Farklar | |
3 | Araştırma Problemi | |
4 | Değişken ve Hipotezler | |
5 | Bilimsel Etik ve Araştırma | |
6 | Literatür Taraması | |
7 | Örneklem Seçimi | |
8 | Veri Toplama Araçları | |
9 | ara sınav | |
10 | Geçerlilik, Güvenirlilik ve iç geçerlilik | |
11 | Veri Analizi | |
12 | Deneysel Desenler ve Nitel Analiz | |
13 | Rapor Yazma Teknikleri | |
14 | Rapor Yazma Teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. İstanbul: Nobel Yayınları, 2009. |
Ders Kaynakları | Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. İstanbul: Nobel Yayınları, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
10 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |