Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzmanlık Alanı Dersi TIB 927 0 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI, Prof.Dr. HAYATİ YILMAZ, Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK, Doç.Dr. EKREM GÜLŞEN, Prof.Dr. ALİCAN DAĞDEVİREN, Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Doç.Dr. BAYRAM DEMİRCİGİL, Prof.Dr. GÖKHAN ATMACA, Prof.Dr. ALİ KARATAŞ, Doç.Dr. SÜLEYMAN KAYA,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yapılacak tez çalışmasında güncel konuları takip etmek ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesi
Dersin İçeriği Tez konusu ve Güncel Konular
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize eder. Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
2 Literatürü takip eder. Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Ödev, Sınav,
3 Güncel konular hakkında kritik yapabilme becerisi geliştirir. Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım,
4 Tahlil etme yetisini geliştirir. Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, Proje / Tasarım, Ödev, Sözlü Sınav, Sınav,
5 Araştırmalarını gerçekleştirir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım,
6 Bilime katkı koymayı tasarlar. Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Problem Çözme, Ödev, Proje / Tasarım, Sınav, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Literatür takibi
2 Makale inceleme
3 Değerlendirme
4 Rapor Hazırlama ve Sunma
5 Literatür takibi
6 Makale inceleme
7 Değerlendirme
8 Rapor Hazırlama ve Sunma
9 Literatür takibi
10 Makale inceleme
11 Değerlendirme
12 Rapor Hazırlama ve Sunma
13 Makale inceleme
14 Değerlendirme, Rapor Hazırlama ve Sunma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
2. Ödev 10
3. Ödev 10
4. Ödev 10
1. Ödev 40
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 0
1. Performans Görevi (Seminer) 0
Toplam 130
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 400
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 4 5 20
Ödev 4 5 20
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6