Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğrusal Programlama | ISE 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BURCU ÇARKLI YAVUZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Doğrusal programlama ve ilişkili konularda öğrencilerin analiz, modelleme ve çözümleme yeteneklerinin geliştirilerek mesleki uygulamalarda bunları kullanabilir hale gelmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği | Doğrusal Programlama ile ilgili temel kavramlar, matematiksel model oluşturma, doğrusal programlama problemlerinin çözüm yöntemleri, geometrik çözüm, simpleks yöntemi, dualite ve duyarlılık analizi, ulaştırma ve atama problemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğrusallık ve doğrusal programlama kavramlarını bilir | Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
2 | Simpleks yöntem ile doğrusal programlama problemlerini çözümleyip, sonuçları yorumlayabilir | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Duyarlılık analizi yapabilir | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Ulaştırma problemlerini modelleyebilir ve çözümleyebilir | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Atama problemlerini modelleyebilir ve çözümleyebilir | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Doğrusal Programlamaya Giriş | |
2 | Geometrik Çözüm | |
3 | Doğrusal cebir, dışbükey analiz ve çokyüzlü kümeler | |
4 | Simpleks Yöntemi | |
5 | Simpleks Yöntemi | |
6 | Başlangıç Çözümü ve Yakınsama | |
7 | Özel Simpleks Uygulamaları ve Optimallik Koşulları | |
8 | Dualite | |
9 | Vize sınavı | |
10 | Dualite | |
11 | Duyarlılık Analizi | |
12 | Ayrıştırma İlkesi | |
13 | Ulaştırma Problemleri | |
14 | Atama Problemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Linear Programming and Network Flows, M.S. Bazaraa, J.J. Jarvis, and H.D. Sherali, Wiley, 4th edition Linear Programming Foundations and Extensions, R.J. Vanderbei, Springer, 5th edition |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlama becerisi | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |