Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Hücre Biyolojisi | BIY 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CANSU AKBULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin gerekçesi, lisansüstü öğrencilerin hücre biyolojisi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, lisansüstü öğrencilere, membran yapısı , hücre yüzeyi reseptörleri ve hücrede sinyal iletimi, hücre içi madde trafiği, hücre iskeleti ve hücre hareketi, hücre döngüsü, ekstrasellüler matriks, hücre adezyonu, hücre ölümü vb. konularda bilgiler verilmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücre membranı ve hücre yüzey reseptörleri hakkında bilgi sahibi olur. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Hücre içi zar sistemini ve vezikül trafiğini anlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Hücrede enerji dönüşümlerini ayrıntılı bir şekilde öğrenir. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Hücre iskeleti elemanlarını kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Hücre sinyal iletimi hakkında fikir sahibi olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Hücre siklusu ve kanserleşme aşamalarını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücrenin Genel Yapısı | |
2 | Gen İfadesinin Kontrolü | |
3 | Gen İfadesinin Kontrolü | |
4 | Hücresel Enerjetik | |
5 | Hücrede Veziküler Trafik | |
6 | Hücrede Sinyal İletimi ve Kısa Süreli Hücresel Yanıtlar | |
7 | Hücrede Sinyal İletimi, Gen İfadesini Kontrol Eden Sinyal Yolakları | |
8 | Hücre Organizasyonu ve Hareketi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hücrenin Dokuya Dönüşmesi | |
11 | Ökaryotik Hücre Döngüsünün Düzenlenmesi | |
12 | Hücrenin Oluşumu, Soyunun Devamı ve Ölümü | |
13 | Kanser | |
14 | İmmün Sistem Hücreleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 36 | 36 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |