Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Oyunlarında Kinetografi/Laban II THO 506 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU
Dersi Verenler Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

The aim of the course is to provide the students with the basic principles of the Kinetography/Laban motion writing system. Writing and analyzing transcription of Turkish Folk Dance repertoires with this system. 

Dersin İçeriği

Basic symbols and principles of kinetography/laban writing system. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Laban Kinetografisinin temel prensiplerini anlayabilme. Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Ödev, Performans Görevi,
2 Laban Kinetografisini okuyabilme. Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Ödev, Performans Görevi,
3 Laban Kinetografisini yazabilme. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi, Ödev,
4 Türk Halk Oyunları repertuarının dikte ve deşifresini yapabilme Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi, Ödev,
5 Laban Kinetografisi ile Türk Halk Oyunlarını analiz edebilme. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pozisyonlar
2 aksanlar
3 dönüşler, rotasyonlar
4 dönüşler, rotasyonlar
5 Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları,
6 kol hareketleri
7 kolun rotasyonu
8 Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları,
9 Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları,
10 Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları,
11 Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları,
12 Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları,
13 Türk Halk Oyunları Türlerinden örnek dansların yazımı; Dikte ve Deşifre çalışmaları,
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. X
2 Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. X
3 Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. X
4 Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. X
6 Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. X
7 Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
8 Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 8 8
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Final 1 8 8
Proje / Tasarım 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6