Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sağlık Krizleri ve Afetlerde Hemşirelik SHE 327 5 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME
Dersi Verenler Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Afetin ve krizin tanımını öğrenerek hemşirenin afet ve kriz durumunda rolünü öğrenmek, krizin ve afetin sağlık üzerine etkilerini bilmek.

Dersin İçeriği

Afet ve kriz durumlarıdna hemşirenin rolünü bilmesi ve bilgi-beceri düzeylerinin ileri seviyede olması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Krizin tanımını yapar ve krizleri sınıflandırır Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Sınav,
2 Kriz hemşireliğinin yönetim ve organizasyonunu halk sağlığı hemşireliği çerçevesinde değerlendirir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Krizin halk sağlığı üzerine etkilerini tartışır Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Afetin tanımını yapar ve krizleri sınıflandırır Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
5 Afet hemşireliğinin yönetim ve organizasyonunu halk sağlığı hemşireliği çerçevesinde değerlendirir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
6 Afetin halk sağlığı üzerine etkilerini tartışır Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
7 Kriz ve afet uygulamalarının Türkiye ve dünyadaki konumunu değerlendirir Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
8 Olası bir kriz ve afet durumunda yönetimi ve organizasyonu sağlar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sağlık ve hastalık nedir?
2 Kriz nedir, Sağlıkta kriz kavramı
3 Kriz nedir, Sağlıkta kriz kavramı
4 Sağlıkta kriz çeşitleri, nedenleri ve etkili faktörler
5 Sağlıkta kriz çeşitleri, nedenleri ve etkili faktörler
6 Bir krizin yönetimi ve organizasyonu nasıl olmalıdır? Krizlerde hemşirenin rolü nedir?
7 Afet nedir? Afet çeşitleri nelerdir?
8 Ara sınav
9 Afet yönetimi ve hemşirenin rolü
10 Kriz ve Afet yönetiminde Türkiye ve dünyadaki uygulama örnekleri
11 Kriz ve afetlerin sağlık üzerine etkileri
12 Kriz ve afetlerin sağlık üzerine etkileri
13 Toplum sağlığı ve toplumsal işbirliği açısından kriz ve afetlerde planlama ve işbirliği
14 Kriz ve afetlerde dezavantajlı gruplar ve halk sağlığı yaklaşımı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur X
2 Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar X
3 Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır X
4 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder X
5 Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır X
6 Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar X
7 Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir X
8 Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir X
9 Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Toplam İş Yükü 52
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,08
Dersin AKTS Kredisi 2