Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ortodonti ve Pedodonti Uygulaması ADS 209 3 2 + 3 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Teorik derslerin klinik uygulamasının anlaşılması ve hekim yardımcıları yetiştirmek.

Dersin İçeriği

Teorik derslerin klinik uygulamasının anlaşılması ve klinik eğitim.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir.
2 Alanı ile ilgili terimleri açıklar.
3 Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir.
4 Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
5 Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır.
6 Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
7 Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar.
8 Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
9 Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
10 Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
11 Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Klinik uygulama
2 Klinik uygulama
3 Klinik uygulama
4 Klinik uygulama
5 Klinik uygulama
6 Klinik uygulama
7 Klinik uygulama
8 Klinik uygulama
9 Yıl içi Sınavı
10 Süt ve daimi diş numaralandırılması ve diş ünitinin hazırlanması.
11 Sterilizasyon ve dezenfeksiyon, diş materyalleri
12 KLİNİK TANITIMI VE DİŞ ÜNİTİ HAZIRLANMASI
13 DENTAL MATERYALLER
14 DENTAL MATERYAL KULLANIMI
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ülgen, M. 2000; ORTODONTİ Anomaliler, Sefalometri, Etioloji, Büyüme ve Gelişim, Tanı, Yeditepe Üniversitesi Yayınları, Sayı 2, İstanbul
Ülgen, M. 1990; Ortodontik Tedavi Prensipleri, Ankara Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayınları, Sayı15, Ankara

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. X
2 Alanı ile ilgili terimleri açıklar. X
3 Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. X
4 Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. X
5 Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. X
6 Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. X
7 Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. X
8 Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. X
9 Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
10 Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. X
11 Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. X
12
13
14
15
16
17
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
2. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 20
Toplam 100
1. Final 50
Toplam 50
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 2 6 12
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5