Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Peridontoloji Uygulaması | ADS 207 | 3 | 2 + 3 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders periodontoloji kliniğinde muayene öncesinde hekimin ihtiyacı olan ortam ve şartların hazırlanmasını öğretmeyi ve muayene sırasında hekime gerekli el aletleri ve malzemelerin teminini eğitimini vermeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Dezenfeksiyon yapar, steril el aletlerini ünitte hazırlar, muayene seti hazırlar, radyografları hazırlar,yapılacak işlemin gerektirdiği cerrahi setleri hazırlar (klemp, pens, periodontal pat, stur materyalleri, greft),hasta kayıt formlarını hazırlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | ||
2 | Alanı ile ilgili terimleri açıklar. | ||
3 | Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | ||
4 | Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | ||
5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. | ||
6 | Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||
7 | Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. | ||
8 | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||
9 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||
10 | Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | ||
11 | Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Periodontal el aletlerini tanıtımı | |
2 | Hastayı muayeneye ve rehabilitasyona hazırlama | |
3 | Üniti kullanıma hazırlama | |
4 | Periodontal operasyonları asiste edilmesi | |
5 | Branşta Yapılan İşlemlerin Uygulanma Yöntemleri | |
6 | Branşta Yapılan İşlemlerin Uygulanma Yöntemleri | |
7 | Branşta Yapılan İşlemlerin Uygulanma Yöntemleri | |
8 | Branşta Yapılan İşlemlerin Uygulanma Yöntemleri | |
9 | Yıl içi Sınavı | |
10 | Branşta Yapılan İşlemlerin Uygulanma Yöntemleri | |
11 | Branşta Yapılan İşlemlerin Uygulanma Yöntemleri | |
12 | Branşta Yapılan İşlemlerin Uygulanma Yöntemleri | |
13 | Branşta Yapılan İşlemlerin Uygulanma Yöntemleri | |
14 | Branşta Yapılan İşlemlerin Uygulanma Yöntemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kılıçarslan, M.A., Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yönetimi, Palme Yayıncılık, 2013 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili terimleri açıklar. | X | |||||
3 | Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | X | |||||
5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. | X | |||||
8 | Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
11 | Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | X | |||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |