Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Konservatif Diş Tedavisi ve Endodonti Uygulaması | ADS 205 | 3 | 2 + 3 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YAKUP YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Restoratif diş tedavisi kliniği uygulamalarının kavranması ve mezuniyet öncesi eğitimde endodontik klinik uygulamaların anlatılması ve preklinik ortamda uygulanmasının teorik derslerle desteklenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Restoratif diş tedavisi kliniğinde hasta kabulünden tedavi sonrasına kadar olan uygulamalarda hekimlere yardımcı olunması. Sterilizasyon ve dezenfeksiyon protokolünün kavranması ve Derste pulpanın yapısı, pulpa patolojileri, periapeksin yapısı ve patolojileri, kuafaj, amputasyon, dişlerin kanal tedavisine hazırlanması ve giriş kavitesinin açılması, kök kanalının mekanik preparasyonu, irrigasyon ve kök kanallarının dezenfeksiyonu ve ilaç kullanımı öğretilmektedir. Ayrıca dersin pratik ve laboratuvar çalışmalarında ise çekilmiş insan dişleri üzerinde kuafaj, endodontik giriş kavitesinin açılması, kök kanal ağızlarının bulunması, kanal genişletme, kök kanal dolgusu ve farklı vakalarda rubber dam uygulaması gerçekleştirilmektedir. Klinik gözlemci öğrenci pratik çalışmalarında ise rubber damın hasta üzerinde uygulanması ve endodontik preparasyon yapılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | ||
2 | Alanı ile ilgili terimleri açıklar. | ||
3 | Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | ||
4 | Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | ||
5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. | ||
6 | Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||
7 | Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. | ||
8 | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||
9 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||
10 | Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | ||
11 | Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik uygulama | |
2 | Klinik uygulama | |
3 | Klinik uygulama | |
4 | Klinik uygulama | |
5 | Klinik uygulama | |
6 | Klinik uygulama | |
7 | Klinik uygulama | |
8 | Endodontik Terminoloji ve Hasta randevu ve kontrolleri | |
9 | Yıl içi Sınavı | |
10 | Sterilizasyon dezenfeksiyon ve Muayene seti | |
11 | El aletleri ve uygulanma alanları ve Kanal aletleri ve kanal dezenfeksiyonu | |
12 | Restoratif materyaller ve Dört elle çalışma tekniği | |
13 | Endodontik patlar izolasyon ve materyalleri ve Hasta kayıt formları | |
14 | Radyograflar ve çekim teknikleri ve Simanlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Summitt, JB, Robbins J.W, Hilton TJ, Schwartz R.S.(Ed.) Fundamentals of Operative Dentistry: A Contemporary Approach, Chicago: Quintessence Publishing Co, Inc. (2006) Endodonti Prof.Dr.Tayfun Alaçam. Endodontide Tanı ve Tedaviler Prof. Dr. Kemal Çalışkan
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili terimleri açıklar. | X | |||||
3 | Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | X | |||||
5 | Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
7 | Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar. | X | |||||
8 | Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | X | |||||
11 | Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar. | X | |||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
Toplam | 50 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 6 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |