Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Socıal Psychology | ILT 109 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK, Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ, Doç.Dr. ELİF YÖYEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | To introduce the discipline of Social Psychology, which is the foundation of understanding people and behaviors; It is trying to understand human behavior and social processes that affect behavior. |
Dersin İçeriği | The nature of social sciences and the history of science, Introduction to Social Psychology, historical development, Social psychology and its relationship with other disciplines, Methods used in Social Psychology, Identity and Self, Attitudes and behaviors, Attitude Change, Communication and Propaganda, Social interaction, Leadership, Groups and Group dynamics, social impact, prejudice and stereotypes, aggression, types of motivation and theories |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Specify the factors of development of behavior. | Lecture, Question-Answer, Discussion, Brain Storming, | Testing, Homework, |
2 | Know the stages of prejudice | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Homework, Testing, |
3 | Comprehend that social effect is one of the factors creating a behavior | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Homework, Testing, |
4 | Lists the effects of media on society | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Homework, Testing, |
5 | Notice the developments around him/her affecting behavior | Discussion, Question-Answer, Lecture, | Homework, Testing, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction | |
2 | The concept and scope of Behavioral Sciences | |
3 | The concept and scope of Behavioral Sciences | |
4 | Development of Behavior | |
5 | Language and Communication | |
6 | Perception | |
7 | Attitudes and Prejudice | |
8 | Social effects of behavior | |
9 | Midterm | |
10 | Introduction to Sociology | |
11 | Asking sociological questions and answering them | |
12 | Social interaction and daily life | |
13 | Media and society | |
14 | Globalization and changing world |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çiğdem Kağıtçıbaşı, İnsan ve İnsanlar, Evrim, 2010. Çiğdem Kağıtçıbaşı, Kültürel psikoloji, Evrim, 2010. E. Goffman, Gündelik yaşamda Benliğin Sunumu, Metis, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
15 | |||||||
16 | |||||||
17 | |||||||
18 | |||||||
19 | |||||||
20 | |||||||
21 | |||||||
22 | |||||||
23 | |||||||
24 | |||||||
25 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 4 | 64 |
Mid-terms | 1 | 3 | 3 |
Final examination | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |