Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje | ENF 524 | 2 | 0 + 0 | 0 | 24 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İHSAN HAKAN SELVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İSMAİL HAKKI CEDİMOĞLU, Prof.Dr. ORHAN TORKUL, Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL, Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN, Dr.Öğr.Üyesi TUĞRUL TAŞCI, Doç.Dr. İHSAN HAKAN SELVİ, Doç.Dr. LEVENT ÇALLI, Prof.Dr. NUMAN ÇELEBİ, Prof.Dr. CEMİL ÖZ, Dr.Öğr.Üyesi FATİH ÇALLI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel) proje çalışmasıdır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak | Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje çalışması konusunun belirlenmesi | |
2 | Proje çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
3 | Kaynak taraması | |
4 | Kaynak taraması | |
5 | Sistemin tasarlanması | |
6 | Sistemin planlanması | |
7 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
8 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
9 | Hesap veya analizleri değerlendirme | |
10 | Hesap veya analizleri değerlendirme | |
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilişim Sistemlerindeki yada farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilmek | X | |||||
2 | Bilişim Sistemlerindeki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilmek | X | |||||
3 | Bilişim Sistemlerindeki bir problemi, bağımsız olarak kurgulamak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek | X | |||||
4 | Bilişim Sistemlerindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, Bilişim Sistemlerindeki ve Bilişim Sistemleri dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek | X | |||||
5 | Bilişim Sistemlerindeki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek | X | |||||
6 | Bilişim Sistemleri ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
7 | Bilişim Sistemlerinin gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
8 | Bilişim Sistemleri ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetlemek | X | |||||
9 | Bilişim Sistemlerinde özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Ödev | 1 | 100 | 100 |
Proje / Tasarım | 1 | 100 | 100 |
Final | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 24 |