Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı II (Viyola) CVI 212 4 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Yay tekniğinin geliştirilmesi amaçlı detache, staccato, spiccato ve 2,3,4 bağlı çalma tekniği. Sağ el parmakla çalım tekniğinin pekiştirilmesi için pizzicato tekniği. Menuet formunda bir örnek eser çalışması için bu form hakkında nazari ve uygulamalı bilgiler. Öğrenilen majör gamların pekişmesi için minör gamların öğrenilmesi. Bemollü bir tonun öğrenilmesi için si bemol, sol minör, fa majör - re minör gamları.

Dersin İçeriği

Detache, staccato, spiccato ve 2,3,4 bağlı çalma yay tekniği. Pizzicato tekniği. la,mi,si,re minör gamları. Si bemol majör-sol minör gamları. Menuet formunda örnek bir eser.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 4,3,2 Bağlı yay tekniği gelişir. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
2 Detache,staccato,spiccato yay tekniklerini geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
3 Lâ,mi,si,re,sol minör gamlarını pekiştirir. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
4 Menuet formunda çalmayı öğrenir. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
5 Pizzicato tekniğini geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
6 Acilitesini geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İki bağlı yay tekniğinde farklı nota değerlerinde uygulamalar,sayfa:16 no:31 Berta Volmer Viola Method1
2 Pizzicato tekniği sayfa:3,4.Etüd no74,bir yay hareketinde detache tekniği ve 3.parmakla çalınan diyezli notalar sayfa:23,27 7 Berta Volmer Viola Method1
3 Stacato yay tekniğinde no7,8/ Sayfa:14 no1,2,3 sayfa:23 no:18 Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts/ Carl Weber Premier Viola Metod
4 2.Haftanın tekrarı. Sayfa:15 no 4,5,6 Carl Weber Premier Viola Method
5 3.Haftanın tekrarı.No9,10 yay tekniği. Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1
6 Menuet formu hakkında bilgi ve bir örnek menuet-J.S.Bach İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi
7 Etüd no74, sayfa:27 /Fa majör ve re minör gamları sayfa:13 Berta Volmer Viola Method1/ Carl Weber Premier Viola Method
8 Vize
9 Etüd no96,sayfa:16 no31 / lâ,mi,si,re minör gamları sayfa:11,12,13 sayfa:23 no18 Berta Volmer Viola Method1/Carl Weber Premier Viola Method
10 No: 9,10 Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workoutsts1
11 No:10 Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1
12 7.haftanın tekrarı
13 Si bemol majör ve sol minör gamları sayfa:13 Car Weber Premier Viola Method
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Berta Vollmer Viola Method 1, Cassia Harvey Viola Boving Free Mini Open String Workouts, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Kütüphanesi Carl Weber Premier Viola Method.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
3. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Ara Sınav 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4