Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı I (Kanun) CKA 109 1 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ,
Dersin Yardımcıları

Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kanun sazını tanır. Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Ödev, Sınav, Performans Görevi,
2 Mızrap vuruşlarını öğrenir. Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
3 Kanun üzerinde sesleri tanır Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
4 Sağ el ve Sol el kullanımını öğrenir. Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
5 Ölçme değerlendirmede öğrencinin kazanımları tespit edilir. Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 - Kanun sazının tarihi hakkında genel bilgiler. - Türkiye’de kullanım alanları hakkında bilgi. - Enstrümanın en fazla üç hafta içerisinde sahip olunması ile ilgili uyarı ve yönlendirmeler.
2 Kanunun akordu,tel yapıları, tutuşu, teller, parmak,vuruşları mızrap vuruşu,vb. Konular hakkında genel bilgilendirme. - Dinletme ve dinleme
3 Teller üzerinde birlik,ikilik,dörtlük ve sekizlik not değerler
4 Teller üzerinde (Do-Re-Mi-Fa) perdelerinin kavranması.
5 Teller üzerinde (sol-La-Si-Do) perdelerinin kavranması. Quiz
6 Oktav çalışmaları
7 Teller Üzerinde Öğrenilen Perdeler Vasıtası İle Birinci Pozisyonun Kavranması.
8 Vize
9 Mızrap Ve Tril Tekniğini Güçlendirici Etüt Çalışmaları
10 Basit makamlara giriş
11 Rast peşrev
12 Rast Şarkı ( Gülnihal)
13 Birinci Pozisyon Mızrap Ve Tril Tekniğini Güçlendirici Etütler
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Kanun Metodu (Halil KARADUMAN, Tahir AYDOĞDU,Deniz GÖKTAŞ,Göksel BAKTAGİR)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
3. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 0 1 0
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4