Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Topluluğu Tsm Iv | CMT 302 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin toplu icra ve bireysel performansını geliştirmesine katkı sağlamak amacı hedeflenmiştir. |
Dersin İçeriği | Türk Müziği Formları olan Saz Eserleri, Peşrevler,Sirtolar, Longalar dersin içeriğinde yer almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | TOPLU İCRA YAPMAYI ÖĞRENİR | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | REPERTUARDA YER ALAN ESERLERİ İCRA EDER | Gösterip Yaptırma, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
3 | BİREYSEL ÇALMAYI ÖĞRENİR | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Sınav, |
4 | NOTA OKUMA BECERİSİ GELİŞİR | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Sınav, |
5 | Enstrümanında hakimiyet kazanır | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | HİCAZ LONGA | |
2 | ÇARGAH SİRTO | |
3 | ÇEÇEN KIZI | |
4 | K.HİCAZKAR LONGA | |
5 | ŞEHNAZ LONGA | |
6 | HİCAZ MANDRA | |
7 | NİHAVEND LONGA | |
8 | VİZE | |
9 | MAHUR LONGA | |
10 | RAST SİRTO | |
11 | SULTANİYEGAH LONG | |
12 | ŞEHNAZ LONGA | |
13 | NİHAVEND SİRTO | |
14 | HİCAZ SİRTO |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Klasik repertuarda yer alan Ensturmanlar için bestelenmiş notlar yer almaktadır. |
Ders Kaynakları | TRT. Nota arşivi, Aytaç ERGEN Nota arşivi,Neyzen.com.tr nota arşivi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |