Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görüntü ve Düşünce | GIT 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLAY ÇELİK |
Dersi Verenler | ERTUĞRUL ATİLLA BALIKÇIOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Film görüntüleri ve düşünce arasında ilişki kuran temel yaklaşımların, film örnekleri ile birlikte ele alınması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Film görüntüleri ve düşünce arasında ilişki kuran temel yaklaşımları içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Film ve temsil arasındaki ilişkiyi sorgular | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Gösteri, | Ödev, Sınav, |
2 | Oluş olarak filmi ve görüntüyü kavrar | Gösteri, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Deleuze'ün sinema yaklaşımını anlar | Gösteri, Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, Sınav, |
4 | Film görüntüsünün nasıl düşünce ürettiğini anlar | Gösteri, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Görüntünün değişen konumunu çok yönlü olarak değerlendirir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Dijital görüntü ve gerçeklik ilişkisini tartışır | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, dersin kapsam ve amacı | |
2 | R. Arnheim ve Görsel düşünme | |
3 | Eisenstein ve Montaj düşüncesi | |
4 | Bazin ve filmin ontolojisi | |
5 | Metz ve dil olarak sinema | |
6 | Deleuze ve Bergson: hareket olarak sinema | |
7 | Algılanım imaj, duygulanım imaj, itki-imaj, Eylem İmaj | |
8 | Deleuze: Zaman, süre ve bellek | |
9 | Film, beden ve beyin | |
10 | Parçalanan gerçeklik ve görüntü | |
11 | Badiou ve sinema | |
12 | Ranciere ve Görüntü | |
13 | Filmozofi ve Sinefilozofi | |
14 | Felsefe olarak film |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hareket -İmge, G. Deleuze Zaman-İmge, G. Deleuze Yaratıcı Tekamül, Bergson, H. (1947). Sinema Felsefesine Giriş, Film Yapımı Felsefe, S. Öztürk Sinefilozofi, Kurosawa'nın Düşlerine Yolculuk, S. Öztürk, Film Kuramı, Duyular Yoluyla Bir Giriş, Elsaesser, T., Hagener, M. Filmozofi, D. Framton Cinéma, A. Badiou The Virtuel Life of Film, D.N. Rudowick G. Deleuze'ün Zaman Makinesi, D.N. Rudowick Film, Biçim ve Kültür, Robert Kolker, De Ki Yayınları Sinema Nedir? André Bazin Görüntülerin Yazgısı, J. Ranciere Stanley Cavell, The World Viewed, Film as Film, V. F. Perkins Thinking on Screen: Film as Philosophy, T. Warnterberg Film as Philosophy, R. Read, J, Goodenough |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | X | |||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 3 | 24 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |