Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | EBP 622 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, Prof.Dr. ÜNAL ERKORKMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin araştırma tekniklerini öğrenmesi ve araştırma etiğinin önemini kavramasıdır. |
Dersin İçeriği | Bilim, etik ve araştırma kavramlarının tanımlanmasını, bilimsel araştırmanın planlanmasını ve tasarımının belirlenmesini, bilimsel araştırma ve yayında dikkat edilmesi gereken etik ilkeleri, araştırma ve yayın etiğine aykırı davranışları, etik dışı davranışlarda yaptırımları ve grupla birlikte araştırmaların bu kapsamda kritiğini içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilim, etik ve araştırma kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Araştırma tasarımlarını kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uyulmasının önemini kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
4 | Araştırma ve yayın etiğine aykırı davranışları bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, |
5 | Araştırma kritiği yapma becerisi gelişir. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim, Etik, Araştırma Kavramları (Temel Kavramlar) | |
2 | Araştırma Süreci | |
3 | Araştırmanın tasarımı | |
4 | Araştırmanın tasarımı | |
5 | Araştırmanın tasarımı | |
6 | Bilimsel Araştırmalarda ve Yayınlarda Etik İlkeler | |
7 | Bilimsel Araştırmalarda ve Yayınlarda Etik İlkeler | |
8 | Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Davranışlar | |
9 | Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Davranışlar | |
10 | Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Davranışlar | |
11 | Etik İhlâlde Yaptırımlar | |
12 | Grupla araştırma kritiği | |
13 | Grupla araştırma kritiği | |
14 | Grupla araştırma kritiği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Aksayan S, Bahar Z, Bayık A, Emiroğlu ON, Görak G, Karataş N, Kocaman G Kubilay G, Seviğ Ü, Ed:Erefe İ. Hemşirelikte Araştırma İlke Su¨reç ve Yöntemleri. HEMAR-GE, İstanbul, 2002. 2- Huth EJ Çev Ed:Doğruyol H. Tıpta Bilimsel Yatın Hazırlama Teknikleri. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 2005. 3- Stewart NC. Research Ethics for Scientists: A Companion for Students, Wiley Blackwell, UK, 2011. 4- Comstock G. Research Ethics: A Philosophical Guide to the Responsible Conduct of Research,Cambridge Universty Press, 2013. 5- Plichta SB, Kelvin E, Çev Ed: Tabak RH. Munro Sağlık Araştırmalarında İstatistiksel Yöntemler. Palme Yayıncılık, Ankara, 2015. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | ||||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | ||||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | X | |||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | ||||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | ||||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |