Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer EBP 622 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NURSAN ÇINAR
Dersi Verenler Prof.Dr. NURSAN ÇINAR, Prof.Dr. ÜNAL ERKORKMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin araştırma tekniklerini öğrenmesi ve araştırma etiğinin önemini kavramasıdır.

Dersin İçeriği

Bilim, etik ve araştırma kavramlarının tanımlanmasını, bilimsel araştırmanın planlanmasını ve tasarımının belirlenmesini, bilimsel araştırma ve yayında dikkat edilmesi gereken etik ilkeleri, araştırma ve yayın etiğine aykırı davranışları, etik dışı davranışlarda yaptırımları ve grupla birlikte araştırmaların bu kapsamda kritiğini içermektedir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilim, etik ve araştırma kavramlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Performans Görevi,
2 Araştırma tasarımlarını kavrar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav, Performans Görevi,
3 Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uyulmasının önemini kavrar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
4 Araştırma ve yayın etiğine aykırı davranışları bilir. Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
5 Araştırma kritiği yapma becerisi gelişir. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim, Etik, Araştırma Kavramları (Temel Kavramlar)
2 Araştırma Süreci
3 Araştırmanın tasarımı
4 Araştırmanın tasarımı
5 Araştırmanın tasarımı
6 Bilimsel Araştırmalarda ve Yayınlarda Etik İlkeler
7 Bilimsel Araştırmalarda ve Yayınlarda Etik İlkeler
8 Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Davranışlar
9 Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Davranışlar
10 Araştırma ve Yayın Etiğine Aykırı Davranışlar
11 Etik İhlâlde Yaptırımlar
12 Grupla araştırma kritiği
13 Grupla araştırma kritiği
14 Grupla araştırma kritiği
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1- Aksayan S, Bahar Z, Bayık A, Emiroğlu ON, Görak G, Karataş N, Kocaman G Kubilay G, Seviğ Ü, Ed:Erefe İ. Hemşirelikte Araştırma İlke Su¨reç ve Yöntemleri. HEMAR-GE, İstanbul, 2002.

2- Huth EJ Çev Ed:Doğruyol H. Tıpta Bilimsel Yatın Hazırlama Teknikleri. Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 2005.

3- Stewart NC. Research Ethics for Scientists: A Companion for Students, Wiley Blackwell, UK, 2011.

4- Comstock G. Research Ethics: A Philosophical Guide to the Responsible Conduct of Research,Cambridge Universty Press, 2013.

5- Plichta SB, Kelvin E, Çev Ed: Tabak RH. Munro Sağlık Araştırmalarında İstatistiksel Yöntemler. Palme Yayıncılık, Ankara, 2015.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi
2 Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi
3 Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi X
4 Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi X
5 Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme X
6 Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi
7 Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi
8 Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 24 24
Performans Görevi (Seminer) 1 15 15
Final 1 36 36
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6