Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Uygulamalı Biyoistatistik I | EBP 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜNAL ERKORKMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÜNAL ERKORKMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile lisansüstü öğrencilerin, kendi tezlerini ve bilimsel araştırmalarını uygulamak için hazır istatistiksel yazılım ile Biyoistatistiksel analizleri kullanacak seviyeye getirilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin İçeriği | Biyoistatistik temel kavramları, araştırma yöntemleri ve düzenleri, veri toplama yöntemleri, paket programlara veri girişi, tanımlayıcı istatistiklerin hesaplanması, tablo ve grafik hazırlama, örnekleme, hipotez kavramı ve hipotez testleri, ki-kare testleri, tek, iki ve k örneklem hipotez testleri, korelasyon ve regresyon analizleri, geçerlik ve güvenirlik analizidir.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoistatistik Temel Kavramları | |
2 | Araştırma Yöntemleri Ve Düzenleri | |
3 | Veri Toplama Yöntemleri | |
4 | Paket Programlara Veri Girişi | |
5 | Tanımlayıcı İstatistiklerin Hesaplanması | |
6 | Tablo Ve Grafik Hazırlama | |
7 | Örnekleme | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hipotez Kavramı Ve Hipotez Testleri | |
10 | Ki-Kare Testleri | |
11 | Tek, İki Ve K Örneklem Hipotez Testleri | |
12 | Korelasyon Ve Regresyon Analizleri | |
13 | Geçerlik Ve Güvenirlik Analizi | |
14 | Geçerlik Ve Güvenirlik Analizi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | lpar R, Uygulamalı İstatistik, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012. Özdamar, K. SPSS Ile Biyoistatistik, Nisan Kitabevi, 2013 Özdamar, K, Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi I, Nisan Kitabevi, 2013 Özdamar, K, Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi II, Nisan Kitabevi, 2013 Özdamar, K. Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nisan Kitabevi, 2013 Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V.: Biyoistatistik, Hacettepe Üniv., Hatiboğlu Yayıncılık, 2012 Sümbüloğlu K, Sümbüloğlu V, Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 1998 Çelik Y, NASIL? Biyoistatistik, Bilimsel Araştırma, SPSS, I. Baskı Eylül 2011 SPSS Inc. Advanced Models, 11.0, SPSS Inc. Chicago, 2001 Belle GY, Fısher LD, Heagerty PJ, Lumley P. Biostatistics A Methodology for the Health Sciences, A John Wıley & Sons Inc., 2004 Applied Multivariate Statistical Analysis, R.A. Johnson and D.W. Wichern, Prentice Hall Inc., New Jarsey, 1988. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | ||||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | ||||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | ||||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | ||||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | ||||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | ||||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | ||||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|