Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Riskli Gebeliklerde İleri Ebelik Uygulamaları | EBP 617 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN HAMLACI BAŞKAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı maternal sistemik hastalıkların neden olduğu riskli gebeliklerde fizyopatolojik süreçlerin kavranması, prenatal tanıda kullanılan invaziv işlemlerin öğrenilmesi ve prenatal tarama sonucu anormal fetal durumlarda danışmanlık yönetiminin yapılmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği | Dünyada ve Türkiye’de riskli gebeliklerin durumu, gebelik ve kan hastalıkları, ebelik yaklaşımı, gebelikte deri hastalıkları ve ebelik yaklaşımı, gebelikte kanser ve ebelik uygulamaları, gebelikte üriner sistem hastalıkları ve ebelik uygulamaları, gebelikte enfeksiyon hastalıkları ve ebelik uygulamaları, gebelikte hipertansif durumlar ve ebelik yaklaşımıdır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Perinatal dönem ve hizmet sunulan hedef kitleyi tanımlayabilir | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Çiftlerin Prekonsepsiyonel dönem bakım gereksinimlerini karşılayabilir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Altı Şapka, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Gebelik sürecinde normalden sapmaları erken dönemde tanımlayarak gerekli önlemleri alır | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Sınav, |
4 | Riskli gebelik ve doğum ile ilgili kanıta dayalı uygulamalardan yararlanabilme | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Performans Görevi, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünyada Ve Türkiye’de Riskli Gebeliklerin Durumu | |
2 | Gebelik Ve Kan Hastalıkları, Ebelik Yaklaşımı | |
3 | Gebelik Ve Kan Hastalıkları, Ebelik Yaklaşımı | |
4 | Gebelikte Deri Hastalıkları Ve Ebelik Yaklaşımı | |
5 | Gebelikte Kanser Ve Ebelik Uygulamaları | |
6 | Gebelikte Üriner Sistem Hastalıkları Ve Ebelik Uygulamaları | |
7 | Gebelikte Üriner Sistem Hastalıkları Ve Ebelik Uygulamaları | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gebelikte Enfeksiyon Hastalıkları Ve Ebelik Uygulamaları | |
10 | Gebelikte Enfeksiyon Hastalıkları Ve Ebelik Uygulamaları | |
11 | Gebelikte Enfeksiyon Hastalıkları Ve Ebelik Uygulamaları | |
12 | Gebelikte Hipertansif Durumlar Ve Ebelik Yaklaşımı | |
13 | Gebelikte Hipertansif Durumlar Ve Ebelik Yaklaşımı | |
14 | Gebelikte Hipertansif Durumlar Ve Ebelik Yaklaşımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Perinatal Nursing AWHONN. Ed:KR Simpson,PA.Creehan. Martin.Wolters Kluwer Lippincott Williams&Wilkins. USA.Third Edition,2008. ISBN-13:978-0-7817-6759-0 Normal Gebelik ve Riskli Gebelik. Ed: KYÇalık,FC Çetin,İstanbul Medikal Sağlık ve Yayıncılık Hiz. Tic. Ltd Şti.2018. ISBN:978-605-9528-92-4 Ebelere Yönelik Kapsamlı Doğum. Ed:MD Bal,SD Yılmaz.Akademisyen Kitabevi, 2017, ISBN:978-605-9354-98-1 Intrapartum Management Modules.Ed:BB Kennedy,DJ Ruth,EJ Martin.Wolters Kluwer Lippincott Williams&Wilkins USA.Fourth Edition,2009. ISBN-13:978-0-7817-8168-8 Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği. Ed:MA Coşkun, Vehbi Koç Yayınevi,2016. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilmesi | X | |||||
2 | Ebelik kuramlarını geliştirilebilmesi | X | |||||
3 | Ebelik etik kodlarını oluşturabilmesi | X | |||||
4 | Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilmesi | X | |||||
5 | Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme | X | |||||
6 | Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilmesi | ||||||
7 | Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilmesi | X | |||||
8 | Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilmesi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |