Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanal Ortamda Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Stratejileri HID 604 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞÇE BORAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

İletişim sürecinin teknolojik gelişmeler ışığındaki takibi özellikle halkla ilişkiler açısından incelenmesi gereken bir konudur. Bu bağlamda bu dersin amacı, halkla ilişkiler uygulamalarının dijital ortamdaki dönüşüm sürecini incelemektir. 

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, sosyal medya ve halkla ilişkilerdeki teknolojik gelişmeler incelenecektir. İnternet ve sosyal medyada uygulanan halka ilişkiler çalışmaları incelenerek sanal ortamda halkla ilişkiler boyutunda tüketici ve müşteri ilişkileri anlaşılmaya çalışılanacaktır. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Aldıkları temel teorik bilgileri farklı alanlarda uygulama yeteneğini kazanacaklardır. Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav,
2 Halkla ilişkilerin kavramlarını, doğasını ve toplum içindeki rolünü öğrenirler. Beyin Fırtınası, Anlatım, Sınav,
3 Toplumu analiz etme becerisine ve uygun halkla ilişkiler uygulamalarını hayata geçirme becerisi kazanacaklardır Beyin Fırtınası, Anlatım, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital İletişim Nedir?
2 Enformasyon Toplumu ve Yeni Medya
3 Yeni Medya ve Yeni Kamusal Alan
4 İletişimin Yeni Toplumsal Yüzü
5 Halkla İlişkiler İşlevi Yönünden Yeni İletişim Uygulamaları
6 Halkla İlişkiler ve Sanal Topluluklar
7 Sanal Ortamda Halkla İlişkilerin Araçları ve Ortamları
8 Sanal Ortamda Sosyal Paydaşlarla İlişkiler
9 Sanal Ortamda Kriz Yönetimi
10 Sanal Ortamda İtibar Yönetimi
11 Dijital Pazarlama-1
12 Dijital Pazarlama-2
13 Sanal Ortamda Reklamcılık-1
14 Sanal Ortamda Reklamcılık-2
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar. X
2 Stratejik yönetimin önemini kavrar. X
3 Hedef kitlenin önemini kavrar. X
4 Reklam stratejilerinin önemini kavrar. X
5 Kurumsal yönetimin önemini kavrar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 10
2. Ödev 10
3. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 16 16
Ödev 1 6 6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Final 1 26 26
Toplam İş Yükü 152
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,08
Dersin AKTS Kredisi 6