Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Modern Dönemde Din- Devlet İlişkileri FDB 613 1 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDULLAH İNCE
Dersi Verenler Doç.Dr. ABDULLAH İNCE,
Dersin Yardımcıları

Yoktur.

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Dinin-devletle ilişkisinin modern dönemde ortaya çıkardığı değişimi ilgili literatür bağlamında analiz edecek bir yetkinliği kazandırmak.

Dersin İçeriği

Din-devlet ilişkisi modelleri

Klasik dönem din-devlet ilişkileri

Modern dönem din-devlet ilişkisi modelleri

Batıda din-devlet ilişkisi modelleri

İslam dünyasında din-devlet ilişkisi modelleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Din-devlet ilişkisi modelleri Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Klasik dönem ve modern dönem din-devlet ilişkisi modelleri Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
3 Batıda ve İslam dünyasında din-devlet ilişkisi modelleri Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dinin tanımı ve fonksiyonları
2 Devletin tanımı ve fonksiyonları
3 Hıristiyanlıkta din-devlet ilişkisi tecrübesi
4 Sünni doktrinde din-devlet ilişkisi tecrübesi
5 Şii doktrinde din-devlet ilişkisi tecrübesi
6 Modernleşme
7 Sekülerleşme
8 Laiklik
9 Modern ulus devlet ve din
10 Laiklik modelleri ve uygulamaları
11 Avrupa’da Din-Devlet İlişkisi Uygulamaları
12 Amerika’da Din-Devlet İlişkisi Uygulaması
13 İslam Dünyasında Din-Devlet İlişkisi Uygulamaları
14 Türkiye’de Din-Devlet İlişkisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

İhsan Toker, Teolojik Bir İnşa Olarak Laiklik, Eskiyeni Yayınları, 2017

Ali Fuat Başgil, Din ve Laiklik, Kubbealtı Neşriyat, 2016.

Ahmet Kuru, Pasif ve Dışlayıcı Laiklik - ABD, Fransa ve Türkiye, İstanbul Bilgi Üniv.Yayınları, 2011

Din-devlet İlişkisi Sempozyumu Tebliğleri, Beyan Yayınları, 1996

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. X
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. X
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. X
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. X
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final 1 30 30
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6