Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlamada Etik UYP 523 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EMRE YILDIRIM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Pazarlama uygulamalarının hukuki boyutunun önem kazanmasına paralel olarak pazarlama etiği konusu da sorgulanmaya başlanmıştır. Bu derste, pazarlama etiği konusunun kavramsal ve ölçüm boyutunda öğretilmesi hedeflenerek, sosyal ve toplumsal kazanımlar elde edilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

1. Etik ve ahlak kavramlarının çerçevesinin çizilmesi
2. İşletmelerde sosyal sorumluluk kavramının önemi
3. Pazarlama uygulamalarında etik yaklaşımlar

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Etik ve etikle ilgili kavramları tanımlar, örnekler verir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Etik kavramının pazarlama ile ilişkilendirerek pazarlama etik ilişkisi unsurlarını analiz eder. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 Pazarlama etiğinin işletmeler açısından önemi vurgulanarak işletmelerin uygun stratejiler geliştirmesini sağlanır. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
4 İşletmelerin haksız rekabet uygulamalarına uygun stratejiler geliştirir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ahlak kavramına felsefi açıdan (etik) bakış
2 İşletmelerde sosyal sorumluluk anlayışı
3 İş ahlakı, boyutları ve iş ahlakının gerekliliği
4 Pazarlama etiği ve pazarlamada etik karar alma modelleri
5 Yeni ürün geliştirme sürecinde proaktif etik anlayış
6 Etiketleme, ambalaj, garanti ve planlı eskitmede etik dışı işletme uygulamaları
7 İşletmelerarası rekabeti engelleyici fiyatlandırma uygulamaları
8 Tüketicileri yanıltıcı fiyatlandırma uygulamalarının yansımaları
9 Perakendeci-tedarikçi ilişkilerinden kaynaklı etik dışı uygulamalar
10 Etik dışı reklam uygulamaları ve çocuklar & kadınlar üzerindeki etkileri
11 Kişisel satış, satış geliştirme ve halkla ilişkilerde etik sorunlar
12 Tüketici taraflı etik dışı davranışların incelenmesi
13 e-ticarette etik ve internette gerçekleşen suçlar üzerine tartışma
14 Öğrenci sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yıldırım, E. ve  Mert, K. (2020). Etik Pazarlama Yolunda Neyi, Nasıl Yapma(ma)lı? Ankara: Gazi Kitabevi.

Yıldırım, E. (2020). Etik Pazarlama Dijital Çağın Getirdikleri (Ed.). Ankara: Gazi Kitabevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Üretim yönetimi ve pazarlamadaki temel kavramları anladığınızı gösterin ve uygulayar X
2 Yöneticilerin ve çalışanların organizasyonlarda nasıl etkileşim kurduğuna dair bilgiyi gösterir X
3 Üretim yönetimi ve pazarlamanın kurumlar ve / veya bireyler üzerindeki etkisini tanır ve açıklar. X
4 Empatik olma ve aktif olarak dinleme becerisini gösterir X
5 Resmi ve gayri resmi gruplar içinde etkili bir şekilde iletişim kurar X
6 Üretim yönetimi ve pazarlama" sorunlarının temel nedenini tanımlayın ve analiz eder X
7 Literatürü profesyonelce gözden geçirin ve yeni araştırma soruları önerir X
8 Yönetsel sorunlara uygun çözümler bulur X
9 Üretim yönetimi ve pazarlama alanına metodolojik yaklaşımları değerlendirmek için uygulayın X
10 Araştırma bulgularını ilgili yazın bağlamında tartışır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 40
2. Ödev 20
3. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 30 30
Final 1 30 30
Performans Görevi (Uygulama) 1 30 30
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6