Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Fabrika | ENM 442 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER GÖKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bilgi ve iletişim teknolojileri dünyayı bir araya getirdikçe, günümüz şirketleri dinamik müşteri taleplerini karşılamak için giderek daha fazla rekabetle karşı karşıyadır. Dijital dönüşüm kaçınılmaz olacak ve fiziksel bir dünyayı sanal bir dünyaya taklit etme becerisine sahip olmak, şirketlerin senaryoları gerçekleşmeden önce değerlendirmesi için gerekli hale gelecek ve bu da etkili operasyonlar, daha iyi arıza önleme ve cazip tekliflerle sonuçlanacaktır. Bu ders, dijital dönüşüm, dijital fabrika modellemesi ve dijital fabrika analizi konularında öğrenci yetkinliği oluşturmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler ayrıca bir vaka çalışması ile dijital fabrikada edindikleri bilgileri uygulayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Dijital dönüşüm, dijital fabrika modellemesi ve dijital fabrika analizi, tasarımı ve modellemenmesi konularında güncel yaklaşımları ve uygulamaları ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geleneksel fabrika ile dijital fabrika arasındaki stratejik farklılıkları anlama | Anlatım, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Günümüzde mevcut olan dijital teknolojilerin kapasitelerini ve sınırlamalarını anlama | Benzetim, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Bir veri akış şeması kullanarak mevcut bir geleneksel fabrikanın üretim hattında veri düzeneğini temsil eden bir veri modeli formüle etme | Benzetim, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Bir üretim hattının dinamik davranışını simüle edin ve verimliliği kontrol altında tutmak ve ayrıca iş kusurlarını ve makine arızalarını önlemek için yakından izlenmesi gereken yerleri belirleme | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, Ödev, |
5 | Öğrenilenler üzerine sanal bir ortamda bir vaka çalışması fabrikasının dijital fabrika platformunu önerileri sunmaktır | Benzetim, Örnek Olay, Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları SABİS Platformunda yayınlanacaktır. |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini modelleyebilme ve çözebilme becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Endüstri Mühendisliği alanında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
5 | Endüstri Mühendisliği alanındaki karmaşık problemlerinin, araştırma konularının incelenmesi amacıyla deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
11 | Endüstri Mühendisliği alanındaki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |