Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Bilimine Giriş EBB 201 3 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN, Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kübra Cevherli

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim bilimleri hakkında genel bir bilgiye ve öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğretmenlik mesleğinin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitimin bazı alanlarla ilişkisi (psikoloji,felsefe,hukuk),Türk eğitim sistemi hakkında bilgi sahibi olmak

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
3 Okul ve sınıf çevresini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
4 Eğitimin felsefi, tarihsel, psikolojik ve sosyal temellerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
5 Eğitimin diğer disiplinlerle (Hukuk, Ekonomi, Politika vb.) ilişkisini yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını ve işleyişini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
7 Eğitimdeki güncel gelişmeleri açıklar ve yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitimle İlgili Kavramlar
2 Eğitimin Tarihsel Temelleri
3 Öğretmenlik Mesleği
4 Sınıf ve Okul Çevresi
5 Eğitimin Felsefi Temelleri
6 Eğitimin Psikolojik Temelleri
7 Eğitimin Ekonomik Temelleri
8 Eğitimin Teknolojik Temelleri
9 Eğitimin Yönetsel Temelleri
10 Eğitimin Hukuksal Temelleri
11 Eğitimin Siyasal Temelleri
12 Eğitimin Denetimsel Temelleri
13 Eğitimde Güncel Gelişmeler
14 Eğitimde Güncel Gelişmeler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Sönmez, Veysel (2016). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık

Şişman, Mehmet (2006). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara: PegemA Yayıncılık

Saylan, Nevin (2009). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık

Hesapçıoğlu, Muhsin & Gürsel Musa (2011). Eğitim Bilimine Giriş. Konya: Eğitim Akademi

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlahiyat alanında temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hâkimdir.
2 Bir yabancı dili kullanarak İlahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır. (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
3 Edindiği ilahiyat bilgisinin gerekleri doğrultusunda tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olacak davranışlar sergiler. Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
4 Klasik ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisine sahiptir; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
5 İlahiyat alanındaki bilgi ve beceriler ile alandaki sorunlara yönelik bilimsel yöntemlerle ortaya konulmuş çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
6 Dini anlayış ve uygulamaların evrensel ve toplumsal boyuttaki (güvenlik, sağlık, iktisat, çevre, vb.) etkileri ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibidir.
7 Sorumluluğu altındakilerin öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenme süreçlerini yönetir ve kişisel, mesleki alandaki gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar.
8 İlahiyat alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarına, uygulama araç-gereçlerine ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerine dair sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. X
9 Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir; toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. X
10 Toplumsal alanda karşılaşılan karmaşık dini meseleleri çözmek için bireysel inisiyatif alarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
11 İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma -inceleme, yorum ve analiz yapar. X
12 Alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır; yaşam boyu öğrenmeye ve sorgulamaya ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13 İlahiyat alanındaki bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, sonuçların duyurulması ve kullanılması aşamalarında toplumsal, kültürel, bilimsel ve ahlakî değerleri gözetir. X
14 İlahiyat alanı için uygun araçları seçer, kullanır, geliştirir ve alanın gerektirdiği bilgi ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 15
1. Ara Sınav 40
2. Kısa Sınav 15
3. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 3 3
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 61
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,44
Dersin AKTS Kredisi 2