Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Dil Becerileri ve Beyin SNF 519 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DURSUN AKSU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elife Nur SAYDAM

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dil becerileri eğitiminin en yoğun verildiği ilkokul çağındaki çocukların dil eğitiminde ön plana çıkan nörolojik yaklaşımların öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma), Beynin yapısı ve görevleri, Beyin Gelişimi ve dil, Dinlemenin nörolojik boyutu, Konuşmanın nörolojik boyutu, Okumanın nörolojik boyutu, Yazmanın nörolojik boyutu, Dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımlar, Beyin temelli dil öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel dil becerilerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav, Ödev,
2 Temel dil becerilerinin nörolojik yönlerini kavrar. Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav,
3 Temel dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımları bilir ve uygular. Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma),
2 Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma),
3 Beynin yapısı ve görevleri
4 Beyin Gelişimi ve Dil
5 Dinlemenin nörolojik boyutu
6 Konuşmanın nörolojik boyutu
7 Okumanın nörolojik boyutu
8 Ara Sınav
9 Yazmanın nörolojik boyutu
10 Dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımlar
11 Dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımlar
12 Beyin temelli dil öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
13 Beyin temelli dil öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
14 Beyin temelli dil öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

(1) Angela D. Friederici. Language in Our Brain?: The Origins of a Uniquely Human Capacity. The MIT Press; 2017. 

(2) Mariusz Maruszewski. Language Communication and the Brain?: A Neuropsychological Study. De Gruyter Mouton; 2017.

(3) Michael A. Arbib. How the Brain Got Language?: The Mirror System Hypothesis. Oxford University Press; 2012.

(4) LaPointe LL. Paul Broca and the Origins of Language in the Brain. Plural Publishing, Inc; 2013.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)