Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Dil Becerileri ve Beyin | SNF 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DURSUN AKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elife Nur SAYDAM |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dil becerileri eğitiminin en yoğun verildiği ilkokul çağındaki çocukların dil eğitiminde ön plana çıkan nörolojik yaklaşımların öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma), Beynin yapısı ve görevleri, Beyin Gelişimi ve dil, Dinlemenin nörolojik boyutu, Konuşmanın nörolojik boyutu, Okumanın nörolojik boyutu, Yazmanın nörolojik boyutu, Dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımlar, Beyin temelli dil öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel dil becerilerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
2 | Temel dil becerilerinin nörolojik yönlerini kavrar. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Temel dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımları bilir ve uygular. | Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma), | |
2 | Temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma ve yazma), | |
3 | Beynin yapısı ve görevleri | |
4 | Beyin Gelişimi ve Dil | |
5 | Dinlemenin nörolojik boyutu | |
6 | Konuşmanın nörolojik boyutu | |
7 | Okumanın nörolojik boyutu | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yazmanın nörolojik boyutu | |
10 | Dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımlar | |
11 | Dil becerilerinin öğretiminde nörolojik yaklaşımlar | |
12 | Beyin temelli dil öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması | |
13 | Beyin temelli dil öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması | |
14 | Beyin temelli dil öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | (1) Angela D. Friederici. Language in Our Brain?: The Origins of a Uniquely Human Capacity. The MIT Press; 2017. (2) Mariusz Maruszewski. Language Communication and the Brain?: A Neuropsychological Study. De Gruyter Mouton; 2017. (3) Michael A. Arbib. How the Brain Got Language?: The Mirror System Hypothesis. Oxford University Press; 2012. (4) LaPointe LL. Paul Broca and the Origins of Language in the Brain. Plural Publishing, Inc; 2013. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|