Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Reklamcılık ve Pazarlama ITM 303 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dijital pazarlamayı tanımlamak, reklamın dijital pazarlamada kullanımını tanımlamak, pazarlama faaliyetlerini anlatarak, dijital pazarlamanın nasıl yapılacağını adım adım aktarmak. 

Dersin İçeriği

Dijital pazarlamaya giriş, metrikler, kanallar, arama motoru optimazasyonu ve pazarlaması, pazarlama çeşitleri, ölçümleme. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dijital pazarlama alanında bilgi sahibi olmak gelişmeleri yorumlamak Tartışma, Sınav,
2 Dijital pazarlama dinamiklerini bilmek Anlatım, Sınav,
3 Dijital pazarlama metriklerini uygulayabilmek Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 • Dijital Pazarlamaya Giriş • Dijital Pazarlamada Temel Kavramlar • Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir? • Dijital Pazarlama Tarihi • Pazarlama Karması
2 • Mikro ve Makro çevre: Dijital Tüketiciler • Pazarlama Strateji ve Modelleri
3 • Geleneksel ve Dijital Pazarlama Farkı ve Dijital Reklamcılık Türleri • SEO (Search Engine Optimization – Arama Motoru Optimizasyonu • SEM (Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlaması)
4 • İçerik Pazarlaması ve Otomasyonu • Influencer Pazarlama
5 • Veri Tabanlı Pazarlama • E – Ticaret Pazarlaması
6 • Sosyal Medya Pazarlaması ve Optimizasyonu • E – Mail Pazarlaması • Görüntülü Reklam Pazarlaması E – Kitaplar, Mobil Uygulama ve Oyunlar
7 ARA SINAV
8 • Yeniden Pazarlama (Re – Marketing)
9 • İnternet dışı, akıllı telefonlara yönelik pazarlamalar (SMS, MMS, Çağrılar) • Online Davranışsal Reklamcılık
10 • Satış Ortaklıkları (Affiliate Marketing)
11 • Mobil Pazarlama (Dinamikleri ve Eğilimler)
12 • Dijital pazarlama ve markalama: Markanın online olmasının önemi.
13 • Raporlama ve Analiz • Google Analytics • Trafik Analizi • Dijital Analiz ve Yardımcı Araçlar
14 • Raporlama ve Analiz • Google Analytics • Trafik Analizi • Dijital Analiz ve Yardımcı Araçlar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Gökşin, Emre (2018) Dijital Pazarlama Temelleri

Einstein, Mara (2018) Dijital Reklamın Gizli Dünyası 

Dijital Pazarlama Strateji, Yürütme ve Uygulama Yazarlar: Dave Chaffey, Fiona Ellis- Chadwıck

Dijital Pazarlama Stratejisi Yazar: Simon Kingsnorth

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 129
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,16
Dersin AKTS Kredisi 5