Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görsel İletişim Tasarımı ITM 102 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL
Dersi Verenler Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Farklı görsel mesaj formlarını anlama, yorumlama ve üretimini sağlayan temel görsel dili, kavramları ve görsel iletişim süreçlerini öğrencilere tanıtmak. 

Dersin İçeriği

Görsel iletişim ve türleri

Görsel iletişim araçları,

Dönemlere göre görsel iletişim,

Görsel algı,

Görsel iletişimde anlamlandırma,

Tasarım programlarına giriş

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tasarım teknik ve teknolojisini tanıma; farklılıklarını, uygulama alan ve yöntemlerini kavrama becerisi
2 Görsel iletişim tasarımının ve iletişimin temel kavram, eleman ve ilkelerini, tarihçesini kavrama ve diğer disiplinlerle ilişkisini kurabilme yeteneği
3 Tasarım oluşturma sürecini, işlem basamaklarını ve üretim tekniklerini kavrama ve uygulama becerisi
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İletişim, İletişimin Unsurları, Görsel İletişim nedir?
2 Görsel İletişim nedir? Görsel İletişim Araçları, Görsel İletişimin Gelişimi
3 Görsel İletişimin Gelişimi, Görsel İletişimin Özellikleri, Görsel İletişimin Bağlamları, Görsel İletişimin Biçimleri
4 Görsel İletişim Tarihi
5 Görsel İletişim Tarihi
6 Görsel İletişim Tarihi Matbaa Sonrası ve akımlar
7 Görsel Algı, Gestalt İlkeleri
8 Sınav
9 Algı Yanılsamaları, Algısal Süreç, Temel Tasarım İlkeleri
10 Görsel Tasarım Örnekleri ve Tartışma
11 Görsel Tasarım Örnekleri ve Tartışma
12 InDesign Programı Giriş
13 Photoshop Giriş
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı Yazar: Doç. DR. Suzan Duygu Bedir Erişti

Uçar, Tevfik Fikret (2004), Görsel İletişim ve Grafik Tasarım

Becer, Emre (2018) İletişim ve Grafik Tasarımı

Ambrose, Gavin ve Harris, Paul (2013) Grafik Tasarımda Tasarım Fikri

Heller, Steven ve Vienne, Veronique (2016) Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir

Makale Bilgi Toplumu’nda Yaşamanın Getirdiği Sosyal ve Kültürel Değişikliklerin Görsel İletişim Tasarımı Alanındaki Etkileri Ve Bilgilendirme Tasarımı Melike Özmen

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar.
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 10
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 12 12
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5