Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim Psikolojisi ITM 001 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TOLUNAY KAĞAN ERGİN
Dersi Verenler Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, etkin iletişimin vazgeçilmez unsuru olarak insan dilinin doğasına yönelik teorik yaklaşımlar hakkında bilgi aktarımında bulunmak, çeşitli iletişim biçimleri arasından benlik kavramına yakınlığından ötürü kişilerarası iletişimin doğası üzerine tartışmaları değerlendirmek ve bilegeldiklerimizi hangi tarihsel ve kültürel bağlamlarda ilişkisel olarak nasıl bildiğimizi irdelemektir.  

Dersin İçeriği

Psikolinguistik:
1) Dil Yapıları (ve süreçleri)
2) Yazılı Diller (ve süreçleri)
3) Dil Edinimi
4) Dilin Evrimi
5) Dil ve Beyin
Kişiler-arası İletişim:
1) Kişilerarası İletişimin Temel Kavramları
2) Kişilerarası İlişkiler
3) Kişilerarası İletişim Becerileri
 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan bilgisinin doğası hakkında teorik bilgi sahibi olacaktır
2 Anlamın kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaktır
3 Anlam ve eylem arasındaki bağlantıyı kurabilecektir
4 Farklı iletişim ve eylem biçimleri hakkında teorik bilgi sahibi olacaktır
5 Bilginin ve kimliğin kişilerarası iletişim vasıtasıyla kuruluş biçimleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olacaktır
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Dil Yapıları - I
3 Dil Yapıları - II
4 Yazılı Diller
5 Dil Edinimi
6 Dil ve Beyin
7 İletişim Psikolojisi ve İlişkisel Gerçeklikler
8 ARA SINAV
9 Gerçeğin Toplumsal Kurulumu
10 Kimlik ve Kişisellik
11 Dil, Benlik, Topluluk, Örgütler
12 İletişim, Kimlik ve Eylem
13 Sunumlar
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
1. Ara Sınav 30
2. Kısa Sınav 30
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 113
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,52
Dersin AKTS Kredisi 5