Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce Iv | UTC 303 | 5 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL ŞİMDİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HALİL ŞİMDİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | The purpose of the Vocational English IV is to enable students to communicate more effectively in the work place. Each unit of the course focuses on a particular theme in the business world so that students can build their vocabulary and confidence in speaking over a variety of topics. |
Dersin İçeriği | The course contains job interviews, writing e-mail and so on. Each theme is presented with a background in the context of real-life situations, communication skills and case studies. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Can understand and use business terms | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Can present poducts to customers and negotiate contract terms and conditions. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Prepare and comment on sales and distributor contracts | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Prepare CV in English and is prepared to job interview in English | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction | |
2 | Marketing / Product Management | |
3 | Marketing / Sales English | |
4 | Dealing with Customers | |
5 | Project Management | |
6 | Travel English | |
7 | Finance and Accounting | |
8 | Mid-Term Exam | |
9 | Human Resources | |
10 | Business English News | |
11 | Strategic Negotiations | |
12 | Job Interviews | |
13 | Presentations | |
14 | General Evaluation |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Mascull, B. 2002. Business Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alan bilgisini sağlama | X | |||||
2 | Analitik düşünme becerisini geliştirme | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerinin geliştirilmesi | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci olmak | ||||||
5 | Firma düzeyinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
6 | Ekonomi genelinde problem tespiti ve çözümü | X | |||||
7 | Sözlü, yazılı iletişim becerisi | X | |||||
8 | Takım kurma ve geliştirme | X | |||||
9 | Etik farkındalık | X | |||||
10 | Sorun çözmede etik ve sosyal sorumluluk | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 90 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |