Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimi I | SES 121 | 1 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ses Eğitimi alanı için temel davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Diyafram nefesi, postür ve şarkı söyleme teknikleri üzerinde çalışılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
2 | Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğini öğrenirler | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Postür kullanımını çözümler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | 2 li, 3 lü ve 4 lü ses egzersizlerinin sese olumlu etkilerini kazanırlar, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
5 | Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. | |
2 | İnsan sesinin güç kaynakları Ses organlarının doğru kullanımı. Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi | |
3 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması | |
4 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması | |
5 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. | |
6 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. | |
7 | Müzik cümleleri ile uygulama. | |
8 | Müzik cümleleri ile uygulama. | |
9 | Postür kullanımının benimsetilmesi. | |
10 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması. | |
11 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması. | |
12 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
13 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
14 | Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Saip Egüz Çoksesli Halk Türküleri, Nilgün Sazak nota arşivi |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | Kuş Olup Uçsam | 0,04 MB | |
0 | Sabahın Seherinde | 1,55 MB | |
0 | Öte Yakaya Geçelim | 1,11 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |