Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Armoni II ARM 302 6 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri

TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV

Önerilen Seçmeli Dersler

TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk müziği makam dizileriyle eşliğinde, Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra  yan derece akorları ile Armoni dersinin daha uygulamalı ve işlevsel bir hale getirilmesi amaçlanmıştır. 

Dersin İçeriği

Hicaz makam dizisi temel alınarak, majör ve minör akor kurulumları, akor birleşimleri ve tüm bunların piyanoda uygulanması dersimizin içeriğini oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. Beyin Fırtınası, Sınav,
2 Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. Beyin Fırtınası, Sınav,
3 Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. Beyin Fırtınası, Sınav,
4 Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. Beyin Fırtınası, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Geçmiş dönem tekrarı
2 Makamsal dizilerde (Hicaz,Kürdi,Nihavent) yan dereceler konusuna giriş ve II. derece akoru
3 Makamsal dizilerde (Hicaz,Kürdi,Nihavent) II. derece akorunun 1. çevrimi ve V. derece akoru ile bağlantısı
4 piyanoda uygulama çalışmaları
5 Makamsal dizilerde (Hicaz,Kürdi,Nihavent) III. derece akoru (majör ve minör) ve uygulama prensipleri
6 Makamsal dizilerde (Hicaz,Kürdi,Nihavent) Kırık kadans ve VI. derece akoru (majör ve minör) ve uygulama prensipleri
7 piyanoda uygulama çalışmaları
8 Vize sınavı
9 Makamsal dizilerde (Hicaz,Kürdi,Nihavent) yedinci derece akoru ve dört sesli uygulama prensipleri
10 Makamsal dizilerde (Hicaz,Kürdi,Nihavent) yedinci derece akoru ve dört sesli uygulama prensipleri
11 Makamsal dizilerde (Hicaz,Kürdi,Nihavent) Akor arası geçiş (yardımcı) sesler ve işleyici sesler ve uygulama prensipleri
12 Makamsal dizilerde (Hicaz,Kürdi,Nihavent) Sekvens akorlar (marş armoni) ve uygulama prensipleri
13 Makamsal dizilerde (Hicaz,Kürdi,Nihavent) akor sesi gecikme, öncelem ve akora yabancı ses konularının öğretimi
14 Genel dönem tekrarı ve uygulama çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu

Zarife Bakihanova Armoni

Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları

Tchaikovsky Armoni

Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music.

Ders Kaynakları

Zarife Bakihanova Armoni

Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları

Tchaikovsky Armoni

Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
2. Performans Görevi (Uygulama) 10
3. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 3 9
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4