Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vıı (Mey-Zurna) | CMZ 407 | 7 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. HASAN HÜSEYİN ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türk Müziği Unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrümanını tanıyabilmesini sağlamak. Makamların tanınmasını ve icrasını yerine getirebilme becerisini edinmek.Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek |
Dersin İçeriği | Çalgının tanımı, tutuş tekniği, basit egzersizlerin çalınması. Metot takibi, eserin icrası, seviyeye uygun egzersizlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hicaz Dizisi | Hicaz Makamı Dizisi Etütleri |
2 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Ağırlama, Yola Çıktım Mardine eserlerinin notası |
3 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Dağlı, Galata Gezinti eserlerinin notası |
4 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Bolu Karşılaması, Tavuk Barı Havası eserlerinin notası |
5 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Hış Hışı Hançer, Bugün Benim Efkarım Var Zarım Var eserlerinin notası |
6 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Altunu Bozdurayım, Bekri eserlerinin notası |
7 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Araz Üste Buz Üste, Karabağ eserlerinin notası |
8 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Bitliste Beş Minare, Çamdan Sakız Akıyor eserlerinin notası |
9 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Alaydım Elin Elime, Garanfil Abı Gerek eserlerinin notası |
10 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Tılfıdır Hastane Çıktım, Tandır Başına eserlerinin notası |
11 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Çekirge, Böyle ikrar İlen Böyle Yol İlen eserlerinin notası |
12 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Enzeli, Uzun Dere 1 eserlerinin notası |
13 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Uzun Dere 2, Tavas Zeybeği eserlerinin notası |
14 | Hicaz Makamı Dizisi Repertuvar | Naz Barı, Ceyranım Gel GeL eserlerinin notası |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cebrail Kalın Mey Metodu Kitabı, Hasan Hüseyin Şahin Ders Notları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |