Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Vıı (Ud) CUD 407 7 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HAMDİ İTİL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek.

Dersin İçeriği

Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Birleşik makamları tanır ve icra eder. Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Segah ve Hüzzam makamında eserler icra eder. Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
3 Muhayyerkürdi makamında eserler icra eder. Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
4 Giriş,ara ve geçiş taksimi yapabilme kavramı gelişir. Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tatil döneminde verilen ödevlerin değerlendirilmesi üzerine çalışmalar
2 Mürekkeb makamların tanıtımı ve segah makamının ud da kullanımı üzerine etüd çalışmaları
3 Segah peşrevi ile tüm pozisyonlarda süsleme teknikleri üzerine çalışmalar
4 Taksim etme kavramını oluşturma ve basit makamlarda taksim çalışmaları
5 Hüzzam makamının tanıtılması ve ud da kullanımına yönelik parmak çalışmaları transpoze üzerine çalışmalar
6 Muhayyer kürdi Saz eserleri ile üzerinde pozisyon ve transpoze çalışmaları
7 Şed makamlarda taksim çalışmaları giriş,ara ve geçiş taksimleri üzerine çalışmalr
8 Vize
9 Segah ve hüzzam makamında sözlü eserlerin çalıp söyleme yeteneğinin geliştirilmesi üzerine çalışmalar
10 Segah ve hüzzam makamında belirlenen eserlerin transpoze edilmesi ile ilgili eser çalışmaları
11 Transpoze kullanılarak giriş, geçiş ve ara taksim çalışmaları
12 Geçilen makamlarda acelite,transpoze ve süsleme tekniklerinin kullanımı üzerine etüd ve eser analizi yapılarak uygulama çalışmaları
13 Az kullanılan makamlarda eser tespiti yapılması ve ileri icra teknikleri üzerine belirlenen eserler üzerinde çalışmalar
14 Finale yönelik belirlenen eserler üzerinde hazırlık çlışmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

UD Metodu ( Cinuçen Tanrıkorur) , İlgili etüdler ve eserlerle ilgili kaynaklar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
3. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4