Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Iv (Viyola) | CVI 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Aksanlı yay tekniğinde pratiklik sağlayabilmek için senkoplu çalış tekniğinde uygulamalar. 3 ve 2 sesli akorları öğrenmek. Bağlı nota tekniğini geliştirmek. sonate formunda bir eser icrasında kolaylık sağlamak amacıyla bu form hakkında genel bilgi ve bir örnek eser. Neva makamında bir eseri icra edebilmek için bu makamda bir örnek eser. |
Dersin İçeriği | Rast, hüseyni makamlarında örnek eserler. Medhal, peşrev formlarında örnek eserler. Neva makamında bir örnek eser. Bağlı nota teknikleri. Sonate formu hakkında genel bilgi ve bir örnek eser. Aksanlı ve senkoplu örnek bir çalışma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aksanlı ve senkoplu çalma tekniğini pekiştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
2 | Üç ve İki sesli akorları öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
3 | Sonate formunda çalmayı öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | Rast,hüseyni,nevâ makamlarında uygulama yapmayı öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
5 | Peşrev ve Medhal formlarında icrası gelişir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
6 | Acilitesini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayfa:9 no3 aksanlı,senkoplu çalma tekniği./sayfa:8 sevcik op1 Viola | Hans Sitt Praktische Viola Method/Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 Viola |
2 | Hüseyni Peşrev-İsmail Hakkı Bey/ no23 | TRT / Kayser Viola Method op.54 |
3 | Sonate formu hakkında genel bilgi.Telemann Sonate Do majör 1.2.Bölümler | İstanbul Ünv.Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi |
4 | Rast Medhal-Prof.Dr.Alaaddin Yavaşça, Rast Medhal-Ferit Sıdal /sayfa:14 F uygulaması. | TRT/Hans Sitt Praktische Viola Method |
5 | Menuet 3-J.S.Bach /no25,26 3 sesli,2 sesli akorlar. | İst.Ünv.Devlet Konserv.Kütüph..Kayser Viola Method op.54/ |
6 | Sayfa:9 sevcik op.1 Viola | Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 Viola |
7 | 4.Hafta tekrarı./No9,23,34 /sayfa:14 G uygulaması. | Kayser Viola Method op.54/Hans Sitt Praktische Viola Method |
8 | Vize | |
9 | Neva Peşrev-Zeki Mehmet Ağa | TRT |
10 | 3.Hafta tekrarı./sayfa:14 H uygulaması. | Hans Sitt Praktische Viola Method |
11 | Sayfa:10 sevcik op.1 Viola. | Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 Viola |
12 | Rast Peşrev-Sırrı Abdülbâki Dede | TRT |
13 | Sayfa:11 sevcik op.1 Viola. | Lionel Tertis Sevcik op.1 Part1 Viola |
14 | Genel Tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT, Hans Sitt Praktische Viola Method. Lionel Tertis Sevcik op.1, part 1 Viola, İstanbul Üniversite Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi, Kayser Viola Method Op. 54 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |